استعدادهای قرآنی ویژه در شهرک شهید منتظری/ اعتبارات کانون‌های مساجد اندک است
کد خبر: 3863945
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

استعدادهای قرآنی ویژه در شهرک شهید منتظری/ اعتبارات کانون‌های مساجد اندک است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه، شهرک شهید منتظری دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی ویژه‌ای است، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات کانون‌های مساجد بسیار اندک است و طی دو سه سال گذشته علی‌رغم انجام کارهای بیشتر، افزایش اعتباری صورت نگرفته است، تلاش کردیم زیرساختی تحت عنوان سامانه بچه‌های مساجد آماده کنیم.

ارزانی

به گزارش ایکنا از خوزستان، اختتامیه جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر کشور، امروز، شنبه، 23 آذر در مسجد جامع شهر منتظران دزفول برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در این مراسم با تأکید بر اینکه انس با قرآن کریم تنها راه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: خوشبختانه جشنواره قرآنی مدهامتان روستائیان و عشایر کشور در استان خوزستان برگزار شد و بیش از 70 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور یافتند.

وی سابقه استان خوزستان در امور قرآنی را دلیل میزبانی این استان از مسابقات قرآن مدهامتان روستایی عنوان کرد و گفت: در استان خوزستان روستاهای بسیاری وجود دارد، اما ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی ویژه موجود در روستای شهید محمد منتظری موجب شد که جشنواره قرآنی مدهامتان روستایی در این نقطه برگزار شود.

ارزانی ادامه داد: از برکات قرآن و برگزاری این جشنواره تبدیل روستا به شهری به نام منتظران شد و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. شهرستان دزفول بالاترین میزان استقبال مردم از مسجد را دارد و این موضوع یکی از دلایلی بود که باعث شد این شهرستان به عنوان میزبان این رویداد قرآنی انتخاب شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تأکید کرد: لازم است روشی که روحانیون و مبلغان این شهرستان برای ارتباط با مردم و تربیت دینی و اخلاقی بهره می‌گیرند، در تمام کشور نهادینه شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رویداد ملی فهما گفت: با توجه به اینکه اعتبارات کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بسیار اندک است و طی دو سه سال گذشته علی‌رغم انجام کارهای بیشتر، افزایش اعتباری صورت نگرفته است، تلاش کردیم زیرساختی تحت عنوان سامانه بچه‌های مساجد آماده کنیم. در این سامانه 18 عنوان فعالیت‌ وجود دارد و کانون‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

ارزانی در پایان سخنان خود اعلام کرد: استانی که بیشترین فعالیت را در این سامانه به ثبت برساند، در شب سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به عنوان پایتخت فهما معرفی خواهد شد که امیدواریم استان خوزستان در این عرصه نیز پیشگام باشد.

انتهای پیام
captcha