تحقق صددرصدی سهمیه امسال وقف لرستان
کد خبر: 3863959
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

تحقق صددرصدی سهمیه امسال وقف لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف لرستان گفت: در سال‌جاری سهمیه وقف استان ۵۰ مورد بوده که تاکنون ۵۶ موقوفه جدید در لرستان در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است.

تحقق صددرصدی سهمیه امسال وقف لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، امروز، بیست و سوم آذر در جمع خبرنگاران، گفت: در سال گذشته از مجموع ۱۰۰ مورد وقف سهمیه لرستان، ۸۵ مورد آن محقق و به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در سال‌جاری سهمیه وقف استان ۵۰ مورد بوده که تاکنون ۵۶ موقوفه جدید در لرستان در سامانه موقوفات کشور ثبت شده است.

طباطبایی با بیان این‌که وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از آن به «صدقه جاریه» تعبیر شده دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است، اضافه کرد: به‌طورکلی نظر اسلام این است که مسلمانان علاوه‌‌بر این‌که باید وجودشان در زندگی منشأ خیر و برکت باشد بکوشند که پس‌از مرگ خود نیز آثار نیکی که در یکی‌‌از ابعاد زندگی انسان‌ها به درد می‌خورد و موجب رفاه و سعادت زندگی آن‌ها می‌شود را به یادگار بگذارند که این موضوع در حساب خداوند بسیار پُرارزش است و به‌حساب خواهد آمد.

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه طی هشت‌ ماهه گذشته سال‌ جاری، سهمیه وقف استان تحقق صددرصدی داشته است، گفت: وقف ماندگارترین و پُرسودترین عبادت محسوب می‌شود و تفاوت آن با خیرات دیگر در این است که وقف تا قیامت ماندگار است.

انتهای پیام
captcha