ارزیابی کفایت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کمیسیون مجمع تشخیص
کد خبر: 3864367
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

ارزیابی کفایت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کمیسیون مجمع تشخیص

دیگر رسانه‌ها ــ کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع به بررسی میزان کفایت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت که نتایج آن در جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع به ریاست ولایتی، ارائه شد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع به بررسی میزان کفایت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت که نتایج آن در جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع به ریاست ولایتی، ارائه شد.

مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ فراخوانی را برای اصلاح و تکمیل سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه نمودند. این فراخوان ۶ مخاطب دارد و در آن مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت، شوراهای عالی امنیت ملی، انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و صاحبنظران و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مخاطب قرار گرفته اند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نخستین مخاطب فراخوان معظم‌ له، چنین موظف شده است: «مجمع تشخیص مصلحت نظام سند پیوست را بعنوان چارچوب بالادستی سیاست‌های کلی مورد ملاحظه قرار دهد و پیشنهادهای تکمیلی برای حصول اطمینان از کفایت آن را در جایگاه یادشده ارائه کند و پس از ابلاغ نسخه نهایی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سیاست‌های کلی نظام را برای انطباق با الگو بازنگری نماید.»

در همین راستا کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع با بررسی کارشناسی سند الگو و همچنین شناسایی و تعامل با مجموعه‌ها و صاحبنظرانی که در زمینه ارتقاء الگو فعالیت داشته‌اند، به بررسی میزان کفایت الگو بعنوان چارچوب بالادستی سیاست‌های کلی پرداخت که نتایج آن در جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ به ریاست آقای ولایتی، ارائه شد.

در این جلسه که با حضور رییس و معاونین مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد، نخست گزارش تهیه شده در کمیسیون دبیرخانه در خصوص ارزیابی کفایت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه گردید. در این گزارش ۱۳ نقد و پیشنهاد در خصوص کلیات سند، ۳ نقد و پیشنهاد در مورد موضوعات علم و فناوری، ۲ نقد و پیشنهاد در مورد موضوعات فرهنگی و ۴ نقد و پیشنهاد در مورد موضوعات اجتماعی مطرح شد.

پس از ارائه این گزارش، رییس و معاونان مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ضمن بیان پاسخ‌هایی در مورد انتقادات، از پیشنهادات مطرح شده در گزارش استقبال نمودند. پس از انجام مباحثات مذکور، آقای ولایتی، رییس محترم کمیسیون، و آقای مظفر، دبیر محترم کمیسیون، به جمع بندی مباحث مطرح شده به عنوان مصوبات کمیسیون پرداختند.

انتهای پیام
captcha