تسهیل سفر شیعیان جمهوری آذربایجان به ایران
کد خبر: 3864459
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

تسهیل سفر شیعیان جمهوری آذربایجان به ایران

کانون خبرنگاران نبأ ــ با افتتاح مسير پروازی باکو ـ مشهد ـ باکو از امروز، 25 آذرماه در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد سفر شیعیان جمهوری آذربایجان به ایران تسهیل می‌یابد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی؛ محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان در این باره گفت: پروازهای بين باكو و مشهد و بالعکس از امروز، دوشنبه، ٢٥ آذرماه با هواپيماييی آزال(آذربايجان ايرلاين) فعاليت خود را آغاز می‌کند  و قرار است در هفته ٢ پرواز در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه انجام دهد؛ که پیش‌بینی می‌شود این مسیر در آینده به پروازهای روزانه تبديل شود.

امانی افزود: این پروازها با هدف توسعه هرچه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و سهولت زيارت شيعيان اين كشور به صورت هفته‌ای دو بار صورت خواهد گرفت و پيش‌بينی می‌شود در ماه بيش از ٣ هزار زائر شيعه آذربايجانی به مشهد عزيمت کنند.

مراسم افتتاحیه این مسیر پروازی امروز با حضور مسئولان شهر و استان در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار می‌شود.

 آذربایجان از منظر نسبت شیعیان، بعد از ایران دومین کشور شیعه‌نشین به‌شمار می‌رود؛ بيش از ٨٥ درصد مردم آذربايجان شيعه و از علاقه‌مندان به مضجع منور حضرت رضا(ع) هستند، اما در چند دهه اخیر، با اعمال نفوذ آشکار صهیونیسم، دوباره محدودیت‌های زیادی بر ایشان اعمال شده است.

انتهای پیام
captcha