تدابیر امنیتی در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری لبنان/ تعویق انتخاب نخست‌وزیر جدید
کد خبر: 3864474
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

تدابیر امنیتی در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری لبنان/ تعویق انتخاب نخست‌وزیر جدید

گروه بین‌الملل ــ تعویق رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید، تدابیر امنیتی در مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری و بازگشت آرامش به خیابان‌های لبنان پس از دو روز تنش و درگیری از آخرین تحولات این کشور است.

تحولات لبنان / تعویق رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیربه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المیادین، «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان، صبح امروز، 25 آذرماه، با درخواست «سعد حریری»، نخست‌وزیر مستعفی این کشور، برای موکول کردن رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به روز پنجشنبه، 28 آذرماه، موافقت کرد.

حریری در دیدار با میشل عون ضمن پافشاری بر خواسته خود برای تشکیل دولت تکنوکرات، گفت که این دولت پیام‌آور اصلاحات جدی در لبنان است.

علی‌رغم گزارش‌های منتشرشده از بازگشت آرامش به مرکز بیروت پس از درگیری‌های شب گذشته میان معترضان و نیروهای امنیتی، برخی منابع خبری از تدابیر شدید امنیتی ارتش در راه‌های منتهی به قصر ریاست جمهوری خبردادند.

زخمی‌شدن 60 نفر

از سوی دیگر، سازمان دفاع مدنی لبنان اعلام کرد در جریان درگیری میان معترضان و نیروهای ضد شورش و امنیتی این کشور که یکشنبه شب و بامداد امروز (دوشنبه) در میدان‌ها و خیابان‌های مرکز بیروت روی داد، ۶۰ نفر از دو طرف زخمی شدند.

بنابر گزارش رسانه‌های لبنان، سازمان یاد شده کمک‌های اولیه را به زخمی‌ها ارایه کرد و ۴۶ تن از آن‌ها که به طور سطحی زخمی شده بودند سرِ پایی درمان و ۱۴ نفر آنان به بیمارستان‌های بیروت منتقل شدند.

اخراج فؤاد سنیوره از دانشگاه
 
همچنین، دانشجویان لبنانی شب گذشته، فؤاد سینوره، نخست‌وزیر اسبق این کشور را از سالن مراسم دانشگاه آمریکایی بیروت بیرون کردند. فؤاد سینوره که برای حضور در مراسمی به مناسبت آغاز سال نو میلادی به دانشگاه آمریکایی بیروت رفته بود، با اعتراض گسترده دانشجویان لبنانی روبرو شد. معترضان با سردادن شعارهایی، سینوره را به فساد متهم و او را وادار به ترک سالن کردند.

لبنان از ۱۷ اکتبر سال جاری میلادی شاهد جنبش اعتراضی بی‌سابقه‌ای علیه فساد در حکومت و همچنین اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی است.

علی‌رغم ادامه اعتراضات مردمی اوضاع نابسامان مالی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان همچنان ادامه دارد و بنا به آمار بانک جهانی بیش از یک سوم لبنانی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و درصد بیکاری که به بیش از ۳۰ درصد در میان جوانان بالا رفته، همچنان رو به افزایش است.

انتهای پیام
captcha