حفظ پنج جزء قرآن؛ مهریه دختر مصری  
کد خبر: 3864880
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

حفظ پنج جزء قرآن؛ مهریه دختر مصری  

گروه بین‌الملل ــ مهریه یکی از دختران روستایی در استان المنیا در مصر، حفظ پنج جزء نخست قرآن کریم و کتابت 100 هزار صلوات بر پیامبر(ص) تعیین شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «صدی البلد»، در شبکه‌های اجتماعی مصر، کمپینی با عنوان «مهر عروس؛ صلوات بر پیامبر(ص) و حفظ قرآن» به منظور کاهش هزینه‌ ازدواج، راه اندازی شده است.
 
در همین راستا، یک دختر دانشجو در یکی از روستاهای استان المنیا در مصر که حافظ قرآن کریم است و به عنوان معلم حفظ قرآن در جمعیت جوانان مسلمان مصر فعالیت می‌کند، در مراسم خواستگاری خود مهریه‌اش را حفظ پنج جزء نخست قرآن کریم و کتابت 100 هزار صلوات بر پیامبر اکرم(ص) قرار داد.
 
پدر این دختر در این باره گفت: چیزی که برای من در ازدواج دخترم اهمیت دارد، انتخاب جوانی صالح برای ازدواج با اوست و آنچه در مراسم خواستگاری دخترم اتفاق افتاد، 20 سال پیش در مراسم خواستگاری خودم نیز اتفاق افتاده بود. زیرا پدر همسرم هیچ خواسته مادی از من نداشت و ازدواج به آسانی انجام شد.
 
«اسلام عبدالنبی» دانشجوی جوانی که خواستگار این دختر بود نیز گفت: مراسم عقد، زمانی انجام خواهد شد که من بتوانم 5 جزء اول قرآن را حفظ کرده و 100 هزار صلوات بر پیامبر اسلام(ص) به صورت دست‌نویس کتابت کنم.
انتهای پیام
captcha