کد خبر: 3864923
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
حسین مهری:

بانکداری دیجیتال، ابزار رسیدن به هدف مشتری‌محوری است

دیگر رسانه‌ها ــ مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانکداری دیجیتال ابزار رسیدن به هدف مشتری‌محوری است؛ ما باید به سمت و سویی برویم که فراتر از انتظار مشتریان به آنها خدمات بدهیم.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در نشستی با عنوان تحول دیجیتال در بانک صنعت و معدن، با حضور مدیران و کارشناسان اجرای پروژه بانکداری دیجیتال در این بانک سخن می‌گفت، افزود: با توجه به تحولات عظیمی که در حوزه فناوری در جهان در جریان است و همچنین شکل‌گیری نیازهای پیچیده مشتریان شبکه بانکی، گذر از مدل بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال یک امر گریزناپذیر است.

مهری عنوان کرد: از لحاظ وجود اطلاعات و زیرساخت‌های لازم، اقدامات خوبی در کشور به انجام رسیده و لازم است با برقراری ارتباط بین سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان‌های مختلف و ایجاد امکان دستیابی بانک‌ها به این اطلاعات، زمینه تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و طراحی خدمات نوین بانکی در بستر بانکداری دیجیتال فراهم شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: در اقتصاد هوشمند، از مشتری‌مداری به سمت مشتری محوری حرکت می‌کنیم، به‌طوری‌که مشتری، محور تمامی فعالیت‌های بانک می‌شود و همه فرآیندها و خدمات در بانک بر اساس خواست و نیاز مشتری تعریف می‌شود.

این مدیر ارشد بانکی تصریح کرد: در بانکداری دیجیتال موضوع پیش‌بینی نیاز و شناسایی ترجیحات مشتریان مطرح می‌شود، بنابراین لازم است با استفاده از نوآوری، فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز و با تکیه بر توانمندی تمامی کارکنان سازمان در تحقق این پروژه مهم کوشا باشیم.

مهری با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز مانور ارائه خدمات از طریق مرکز داده پشتیبان و قدردانی از همکاران دست اندر کار این مانور، تأکید کرد: تسریع در اجرای پروژه بانکداری دیجیتال برای بانک صنعت و معدن که همواره در رویایی با تحولات آمادگی کامل داشته و در ارائه خدمات بانکی نوین پیشرو بوده، یک ضرورت است.

منصور یوسفی‌نیا، معاون فناوری و اطلاعات بانک صنعت و معدن نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، دفتر مدیریت بانکداری دیجیتال در این بانک تشکیل شد و تعریف پروژه برای اجرای بانکداری دیجیتال صورت گرفت.

وی گفت: نمونه‌ای از منشور پروژه یاد شده ارائه گردید که هم‌اکنون در مرحله تأیید قرار دارد و بر اساس موارد مشخص شده، بودجه لازم پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.
مهندس یوسفی‌نیا افزود: به دلیل ماهیت پر‌ریسک فعالیت این بانک، کار با تیمی از افراد متخصص که دارای سابقه اجرایی مشابه در چند کشور حوزه خلیج فارس هستند آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: آموزش‌های لازم در خصوص تحقق تحول دیجیتال از رأس هرم مدیریتی این بانک شروع شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش‌های متناوب در این زمینه برای کارشناسان و مدیران سطوح میانی و اجرایی بانک نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha