حضور 50 مرکز در نمایشگاه آموزش اسلامی «کُلن» آلمان
کد خبر: 3865107
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

حضور 50 مرکز در نمایشگاه آموزش اسلامی «کُلن» آلمان

گروه بین‌الملل ــ شهر کُلن آلمان، دسامبر سال جاری میلادی میزبان نخستین نمایشگاه آموزش اسلامی بود. در این نمایشگاه، ۵۰ مرکز و سازمان آلمانی‌زبان که در حوزه آموزش اسلامی فعالیت دارند، حضور داشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ گزارش‌های منتشرشده برروی سایت نخستین نمایشگاه آموزش اسلامی در کلن نشان می‌دهد که انجمن آزاد مسلمانان آلمان، مسئول برگزاری این نمایشگاه یک‌روزه بود و هزینه‌های آن نیز از طریق حق عضویت غرفه‌داران و کمک‌های مالی تأمین شد.

هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، معرفی سازمان‌ها، بنیادها، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های آلمانی است که در حوزه آموزش اسلامی فعالیت دارند. همچنین برگزارکنندگان این نمایشگاه‌ها قصد دارند جوانان مسلمان و غیرمسلمان را با مراکز آموزشی اسلامی آشنا کنند.

به همین‌ دلیل، در نخستین دوره نمایشگاه آموزش اسلامی، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های جالب توجهی در حوزه آموزش اسلامی برگزار شد. در این سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی به جایگاه روان‌شناسی در آموزش اسلامی، بورسیه‌های زنان و توسعه کیفیت و استانداردهای آموزش اسلامی پرداخته شد.

براساس آمارهایی که مسئولان برگزاری نمایشگاه ارائه کرده‌اند، بیش از ۵۰۰ نفر از علاقمندان به معارف و الهیات اسلامی در نخستین نمایشگاه آموزش اسلامی حضور داشتند. اما نکته جالب این است که تعداد زنان شرکت‌کننده در نمایشگاه، بیش از مردان بوده است.

حمزه وردمان، مدیر این نمایشگاه درباره حضور زنان در نمایشگاه گفت: «دو سوم شرکت‌کنندگان در نمایشگاه آموزش اسلامی، زنان بودند. این امر نشان می‌دهد که زنان در حوزه آموزش و توسعه آموزشی، انگیزه زیادی دارند.»

دومین نمایشگاه آموزش اسلامی در فضای آلمانی‌زبان نیز قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ برگزار شود.

انتهای پیام
captcha