دادگاه عالی هند درخواست توقف اجرای قانون شهروندی را نپذیرفت
کد خبر: 3865108
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

دادگاه عالی هند درخواست توقف اجرای قانون شهروندی را نپذیرفت

گروه بین‌الملل ــ دادگاه عالی هند درخواست مسلمانان برای توقف اجرای قانون جدید شهروندی را که مسلمانان آن را تبعیض‌آمیز ارزیابی می‌کنند،‌ رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، دادگاه عالی هند، امروز درخواست توقف اجرای قانون جدید شهروندی را رد کرد.

«کاپیل سیبل» وکیل مدافع مخالفان این قانون که در دادگاه حضور داشت، می‌گوید قانون جدید شهروندی با بخش‌هایی از قانون اساسی هند که برابری پیروان همه ادیان را لازم می‌داند در تعارض است.

از سوی دیگر «بابد» قاضی دادگاه عالی هند درخواست‌ توقف اجرای این قانون را که از هفته گذشته اجرایی شده رد و اعلام کرد که 22 ژانویه سال آینده (2 بهمن) جلسه‌ای با موضوع بررسی مغایرت این لایحه با قانون اساسی برگزار خواهد شد.

این قانون، اعطای شهروندی هند به مهاجران کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش را تسهیل می‌کند، اما مسلمانان مهاجر را مستثنی کرده است.

دولت ملی‌گرای هندوی نارندرا مودی در سال‌های اخیر فشارها علیه مسلمانان این کشور را تشدید کرده که لغو خودمختاری کشمیر و پیشنهاد لایحه جدید شهروندی تازه‌ترین این اقدامات است.

مودی ادعا کرده که هدف لایحه شهروندی که چهارشنبه گذشته در مجلس هند تصویب و با امضای رئیس‌جمهور این کشور به قانون تبدیل شد، محافظت از اقلیت‌های دینی در بنگلادش، پاکستان و افغانستان است.
 
فعالان مسلمان هند این قانون را اقدام ضداسلامی دیگری از سوی دولت مودی برای به حاشیه راندن مسلمانان ارزیابی می‌کنند.
 
انتهای پیام
captcha