آغاز ثبت نام جشنواره دانشگاه علوم و معارف قرآن از ابتدای دی‌
کد خبر: 3865170
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

آغاز ثبت نام جشنواره دانشگاه علوم و معارف قرآن از ابتدای دی‌

گروه مسابقات ــ ثبت نام هجدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن در گروه‌های دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های کارکنان و اساتید از اول دی‌ماه آغاز می‌شود.

ارسالی ///////// آغاز ثبت نام جشنواره قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن از ابتدای دی‌ماه

به گزارش ایکنا؛ ثبت نام برای حضور در هجدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ویژه دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده‌های کارکنان و اساتید از ابتدای دی‌ماه و از طریق سامانه NOOR.QURAN.AC.IR آغاز می‌شود.

علاوه بر مراجعه از طریق سامانه ثبت نام، متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص رشته‌ها و نحوه ثبت نام به کارشناسان امور فرهنگی دانشکده‌ها نیز مراجعه کنند.

این جشنواره همچون سنوات گذشته در دو مرحله دانشگاهی و سراسری برگزار می‌شود و نفرات برتر در دو گروه دانشجویان و اساتید به سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور راه خواهند یافت.

از جمله تفاوت‌های این جشنواره با دیگر جشنواره‌های بخش دانشگاهی در اضافه شدن بخش تدریس قرآن در رشته‌هایی همچون روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و ... است. این رشته‌ها از سه دوره گذشته به جشنواره اضافه شده و تنها در این دانشگاه برگزار می‌شود،‌ لذا مرحله ملی ندارد. از دیگر ویژگی‌های هجدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن می‌توان به مشارکت اهالی این دانشگاه در 72 رشته اشاره کرد. در این جشنواره دانشجویان در 38 رشته، اساتید در 14 رشته، کارکنان در 9 رشته و خانواده‌ها در 11 رشته حضور خواهند داشت.

هجدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن در بخش‌های آوایی(حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم،‌ قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان(ویژه آقایان)، تواشیح و همخوانی(ویژه آقایان)، دعاخوانی و تدریس قرآن برگزار می‌شود. همچنین بخش معارفی این جشنواره نیز در رشته‌های آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

در بخش پژوهشی نیز رشته‌های مقاله‌نویسی، نقد و بررسی کتاب، تلخیص کتاب، در بخش فناوری رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن، در بخش ادبی در رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌‌نامه نویسی و در بخش هنری نیز در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود در هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که امسال برگزار شد،‌ مجموعاً 2043 نفر حضور داشتند که از بین آنها 1706 نفر در بخش دانشجویان، 103 نفر در بخش کارکنان، 161 نفر در بخش اساتید و 73 نفر در بخش خانواده کارکنان و اساتید شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha