برگزاری همایش پژوهشی «هنر و نیایش» در گرمسار
کد خبر: 3865277
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

برگزاری همایش پژوهشی «هنر و نیایش» در گرمسار

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار از برگزاری همایش پژوهشی «هنر و نیایش» در این شهرستان خبر داد وافزود: این همایش در چهار بخش شامل هنرهای تجسمی نمایش و نیایش، بازتاب نیایش در ادب فارسی، هنر به مثابه نیایش در پارادایم سنت و مفهوم نیایش در موسیقی ایرانی برگزار شد.

برگزاری همایش پژوهشی «هنر و نیایش» در گرمسار

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، نعمت الله قنبری نیکدل، رئیس این اداره در گرمسار شب گذشته 28 آذر از برگزاری همایش پژوهشی »هنر و نیایش» در این شهرستان خبر داد  گفت: هنر و زیبایی، از نعمت‌های الهی است که در وجود آدمی قرار داده شده است.

وی افزود: این نعمت الهی زمانی ارزش دوچندان پیدا خواهد کرد که برای اطاعت و پذیرش فرمان الهی به کار گرفته شود و اگر بتوانیم این دو را در کنار یکدیگر قرار داده و از آن بهره گیری کنیم به طور قطع زیباتر شده و ماندگاری هنر را بیش از پیش خواهد کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار این همایش را مقدمه‌ای برای یک برنامه مفصل و کلی تر در آینده برشمرد و یادآور شد: اگر مقدمات کار فراهم شود در آینده نزدیک یک برنامه جامع‌تر نسبت به این برنامه خواهیم داشت که امیدواریم با کمک مسئولین و جامعه فرهنگ و هنر شهرستان، نسبت به برگزاری این همایش اقدام کنیم.

به گفته نیکدل؛ این همایش در چهار بخش شامل هنرهای تجسمی نمایش و نیایش، بازتاب نیایش در ادب فارسی، هنر به مثابه نیایش در پارادایم سنت و مفهوم نیایش در موسیقی ایرانی برگزار شد.

گفتنی است در بخش ویژه این همایش نیز دونوازی موسیقی مقامی تربت جام توسط سعید سرور احمدی و حبیب حبیبی فرد، از هنرمندان بنام و مطرح موسیقی مقامی کشور برگزار شد که مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha