محمود عباس: برگزاری انتخابات بدون مشارکت قدس امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3865294
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

محمود عباس: برگزاری انتخابات بدون مشارکت قدس امکان‌پذیر نیست

گروه بین‌الملل - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حضور ساکنان قدس در انتخابات و دستیابی به حقوقشان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «عربی 21»،‌ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سخنانی در نشست شورای انقلابی جنبش فتح که در رام‌الله برگزار شد، تأکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که انتخابات بدون حضور اهالی شهر قدس برگزار شود و هیچ کسی نخواهد توانست در این زمینه بر ما فشار آورد.

وی افزود: این انتخابات قرار است در اراضی اشغالی فلسطین، کرانه باختری، قدس و نوار غزه با حضور همه گروه‌های فلسطینی برگزار شود اما برای برگزاری انتخابات در قدس اشغالی باید موافقت مقامات اسرائیلی حاصل شود؛ به همین منظور به اسرائیلی‌ها نامه نوشته‌ایم اما تاکنون پاسخی از سوی آنها به دست ما نرسیده است.

در حالی که گروه‌های فلسطینی از جمله حماس بر برگزاری انتخابات سراسری فلسطین تأکید دارند، اما هنوز تشکیلات خودگردان فلسطین زمان برگزاری آن را اعلام نکرده و همین مسئله باعث شده این انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

یادآور می‌شود؛ آخرین انتخابات فلسطین برای تعیین رئیس تشکیلات خودگردان در سال 2005 میلادی و آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2006 میلادی برگزار شده است.

اسرائیل مدعی است که هر دو بخش شرقی و غربی شهر قدس، پایتخت این رژیم و تحت سلطه آن قرار دارد. این درحالی است که مردم فلسطین و کشورهای عربی این ادعا را رد می‌کنند و سازمان‌ ملل و بسیاری از کشورهای جهان نیز این ادعا را به رسمیت نمی‌شناسند.

 از زمانی که دونالد ترامپ‌، رئیس جمهور آمریکا در سال 2017 میلادی اعلام کرد که قدس پایتخت اسرائیل است و به دنبال آن در سال 2018 ، سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد، رژیم صهیونیستی فشارهای خود بر قدس شرقی را تشدید کرده است.
انتهای پیام
captcha