همکاری ایران و ترکیه برای کمک به حل مشکلات منطقه و جهان اسلام
کد خبر: 3865327
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

همکاری ایران و ترکیه برای کمک به حل مشکلات منطقه و جهان اسلام

گروه بین‌الملل ــ رؤسای جمهور ایران و ترکیه امروز و در حاشیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در کوالالامپور دیدار و بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی و رجب طیب اردوغان در این دیدار، موضوعات منطقه‌ای و به ویژه روند تحولات در سوریه را با تأکید بر همکاری‌های دو کشور در روند آستانه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

روحانی با اظهار نگرانی از ادامه حضور آمریکا در سوریه و تلاش برای تسلط بر چاه‌های نفتی آن کشور، خواستار همکاری‌های بیشتر ایران و ترکیه با دولت سوریه شد.

رئیس جمهور همچنین خواستار همکاری با دولت سوریه برای خروج گروه‌های تروریستی از شهر ادلب و ایجاد آرامش برای مردم این شهر شد.

رؤسای‌جمهور ایران و ترکیه در این دیدار همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه دو کشور، توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه‌ها به ویژه انرژی، حمل و نقل، صنعت، تجارت و بانکی را مورد تأکید قرار دادند.

در این ملاقات قرار شد نمایندگان ویژه رؤسای‌جمهور دو کشور تفاهمات این ملاقات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در کمیته‌های تخصصی پیگیری و اجرایی کنند.

همچنین قرار شد شورای عالی هماهنگی که به ریاست رؤسای جمهور دو کشور و اعضای دو دولت تشکیل می‌شود، اوایل سال آینده در تهران برگزار شود.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور کشورمان در دیدار با امیر قطر بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

یادآوری می‌شود؛ اجلاس سران کشورهای اسلامی صبح امروز با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه، نخست وزیر مالزی و امیر قطر و صدها تن از شخصیت‌ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی مالزی آغاز شد.

انتهای پیام
captcha