گزارش وزارت حقوق بشر یمن از جنایات ائتلاف سعودی
کد خبر: 3865715
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵

گزارش وزارت حقوق بشر یمن از جنایات ائتلاف سعودی

گروه بین‌الملل ــ وزارت حقوق بشر یمن امروز، 30 آذرماه، گزارشی از میزان جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن طی 1700 روز (4 سال و 8 ماه) تجاوز ارائه کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المسیره نت»‌، وزارت حقوق بشر یمن امروز، شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ویژه وضعیت حقوق بشر در یمن و جنایات متجاوزان سعودی طی نزدیک به 5 سال تجاوز، با ارائه گزارشی از تعداد اجمالی شهدا و مجروحانی یمنی اعلام کرد: طی 1700 روز تجاوز متجاوزان سعودی به یمن، بیش از 43 هزار نفر از شهروندان یمنی مستقیماً‌ در حملات نظامی عربستان کشته یا مجروح شدند.

این گزارش می‌افزاید: شمار کشته‌شدگان یمنی که به طور غیرمستقیم در اثر حملات متجاوزان سعودی کشته شده‌اند، به بیش از 476 هزار نفر می‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده است: در اثر این حملات، بیش از 9800 نفر دچار معلولیت دائم شده‌اند که 800 نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین 80 هزار کودک دختر و پسر طی 5 سال بمباران منازل و تجمعات شهروندی دچار بیماری‌های عصبی و روانی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بر اثر حملات مکرر متجاوزان به یمن، 24 میلیون و 100 هزار یمنی نیاز فوری به کمک‌های غذایی، بهداشتی، آب، خدمات پزشکی و آموزش دارند و بیش از 70 هزار یمنی به خارج از این کشور سفر کرده‌اند، اما به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعا، اجازه ورود به داخل کشور را ندارند.

گزارش وزارت حقوق بشر یمن نشان می‌دهد که بیش از 340 هزار شهروند یمنی که نیاز مبرم به درمان در خارج از کشور دارند نیز از سفر به خارج منع شده‌اند و بیش از 8 هزار خانواده یمنی در منطقه الدریهمی که تحت محاصره متجاوزان قرار دارند، شدیداً نیازمند مواد غذایی و دارو هستند.

شایان ذکر است که با ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن، میزان فقر در این کشور، 85 درصد و میزان بیکاری به بیش از 65 درصد افزایش یافته است.

عربستان‌‌ سعودی با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 میلادی اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و مجروح شدن هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

انتهای پیام
captcha