دولت جدید لبنان تا یک ماه و نیم دیگر تشکیل می‌شود
کد خبر: 3865944
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
حسان دیاب اعلام کرد:

دولت جدید لبنان تا یک ماه و نیم دیگر تشکیل می‌شود

دیگر رسانه‌ها ــ نخست‌وزیر مکلف لبنان امروز، اول دی‌ماه اعلام کرد: دولت جدید را ظرف چهار تا شش هفته آینده تشکیل می‌‎دهد.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: «حسان دیاب» که پنجشنبه گذشته (۲۸ آذرماه) با رأی ائتلاف‌های پارلمانی و دستور رسمی «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان مأمور به تشکیل دولت شده، امروز (یکشنبه) اعلام کرد، گفت‌وگوها در این خصوص آغاز شده و دولت جدید ظرف چهار تا شش هفته تشکیل خواهد شد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی افزود که با «نبیه بری» رئیس پارلمان درباره ماهیت دولت و تعداد وزرا و نیز برنامه دولت برای مقابله با فساد و شکوفایی اقتصادی صحبت کرده است.

دیاب که دیروز بر تشکیل دولت تکنوکرات تأکید کرده بود، امروز بار دیگر اعلام کرد، لبنان نیازمند یک دولت مستقل با افراد متخصص است و هدف وی تشکیل دولتی کوچک متشکل از ۲۰ وزیر است.

حسان دیاب از مجموع ۱۲۸ رأی در پارلمان، ۶۹ رأی را آز آن خود کرد. وی متولد  شش ژانویه ۱۹۵۹ در بیروت است و در دولت «نجیب میقاتی» در سال ۲۰۱۱ وزیر آموزش عالی بوده است.

وی دیروز رایزنی‌های غیرالزام‌آور را با قوای مختلف سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی برای تشکیل دولت انجام داد.

پس از این دیدارهای فراکسیون وابسته به جریان المستقبل، فراکسیون وابسته به «القوات اللبنانیه» و فراکسیون وابسته به «التقدمی الاشتراکی» اعلام کردند در دولت جدید مشارکت نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha