مشکل بودجه نداریم درگیر «خوشه‌چین» بودیم/ دهه فجر؛ زمان برگزاری مسابقات ورزش و جوانان
کد خبر: 3866081
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
پیگیری عدم برپایی مرحله کشوری مسابقات قرآن ورزش و جوانان/

مشکل بودجه نداریم درگیر «خوشه‌چین» بودیم/ دهه فجر؛ زمان برگزاری مسابقات ورزش و جوانان

گروه مسابقات ــ مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان که بیش از این مقرر بود در آذرماه سال جاری برگزار شود، دوباره به زمانی دیگر موکول شد.

به گزارش ایکنا؛ مقرر بود تا مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت ورزش و جوانان، اسفندماه ۹۷ برپا شود، اما تا امروز، راه‌یافتگان استان‌ها به این مرحله، همچنان بلاتکلیف هستند.

بیش از این، طی گزارشی به این تأخیر پرداخته شد که متولیان برگزاری، نبود بودجه را دلیلی برای برپا نشدن این مسابقات عنوان و اعلام کردند که در حال رایزنی و در گیرودار روند نامه‌نگاری هستند. در آخرین پیگیری‌ها زمان برپایی مسابقات، آذرماه سال جاری تعیین شد.

با گذشت ماه آذر، ایکنا برای بار دوم از مسئولان مربوطه، پیگیر عدم برگزاری مرحله نهایی چهارمین دوره از مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان شد. طی تماسی که با یکی از متولیان برپایی مسابقات صورت گرفت، مجدد عدم پرداخت هزینه برای این دوره، اعلام شد. در این‌ باره یکی از مسئولان در وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن ورزش و جوانان، استان آذربایجان شرقی است، بیان کرد: این استان آمادگی برگزاری این دوره از مسابقات را دارد، اما تاکنون پرداختی صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه دستورالعمل اجرایی مسابقات در سال جاری از سوی معاونت فرهنگی ابلاغ شد، اما پرداخت بودجه باید از سوی معاونت توسعه و پشتیبانی انجام شود که متأسفانه با وضعیت بودجه‌ای، استان‌ها عملاً نمی‌توانند در برگزاری مسابقات سهیم باشند. اعلام دستورالعمل به استان‌ها در قبال برآورد و پرداخت بودجه است. اگر غیر از این مسئله باشد، تعارض ایجاد می‌شود و تاکنون پرداختی برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات از بخش مالی وزارتخانه صورت نگرفته است.

این منبع آگاه در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: با توجه به عدم تأمین بودجه، امکان برگزار نشدن این مسابقات در سال جاری وجود داشته و باید منتظر برگزاری آن در سال آینده باشیم، همچنین ثبت‌نام برای پنجمین دوره از مسابقات قرآن ورزشکاران نیز در ابهام وجود دارد.

البته پس از چند روز پیگیری موفق به گفت‌وگو با عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان شدیم. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، پیرو تأخیر در برگزاری مرحله نهایی چهارمین دوره از مسابقات قرآن ورزش و جوانان گفت: این وزارت‌خانه در سال جاری، برنامه‌های متنوعی داشت که این تداخل و تراکم حجم برنامه‌ها موجب شد که برخی از برنامه‌های جانبی دیگر اجرا نشود که یکی از آنها برپایی مرحله کشوری مسابقات قرآن ورزش و جوانان بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی میزبان مرحله نهایی انتخاب شده است، به منظور برگزاری هرچه بهتر مسابقات نیاز به فرصت مناسب برای هماهنگی وجود دارد.

احمدی با اشاره به اینکه وزارت‌خانه از ابتدای سال درگیر برگزاری مسابقات جام خوشه‌چین در استان‌ها بود و مجالی برای برپایی مسابقات قرآن ایجاد نشد، افزود: مسابقات جام خوشه‌چین که از ابتدای سال جاری آغاز شده است در فصل پاییز به کار خود پایان داد و این مسابقه بیشترین وقت را گرفت. برای حضور و مشارکت استان‌ها در مسابقات کشوری قرآن ورزشکاران، نیاز به هماهنگی بیشتری است که طی برنامه‌ریزی انجام شده، دهه فجر بهترین زمان برای برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن ورزش و جوانان است.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه مسئولان و متولیان بیش از این، دلیل عدم برگزاری مسابقات را نبود بودجه عنوان کردند، گفت: از ابتدای امر برای برگزاری مسابقات قرآن ورزش و جوانان بودجه تعیین شده است و اکنون نیز هیچ مشکل هزینه‌ای و بودجه‌ای برای این موضوع وجود ندارد و وزارتخانه آماده برپایی مسابقات است.

وی در پایان اظهار کرد: مقرر شده تمامی مراحل پنجمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام
captcha