همبستگی مسلمانان و مسیحیان غزه در کریسمس
کد خبر: 3866749
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

همبستگی مسلمانان و مسیحیان غزه در کریسمس

گروه بین‌الملل - برگزاری مراسم جشن آغاز سال 2020 میلادی در غزه، چهره‌ای زیبا از همبستگی ساکنان مسیحی و مسلمان این شهر را به تصویر کشیده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، همزمان با آغاز سال نو میلادی، خیابان‌های غزه با درختان عید تزئین شده و همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان دیده می‌شود، به طوری که مسلمانان نیز به صورت قابل توجهی در مراسم  آغاز سال نو با مسیحیان همراه هستند.
مسیحیان و مسلمانان فلسطینی هرساله در میادین عمومی نقاط مختلف نوار غزه گرد هم می‌آیند و سال جدید را طی مراسمی همراه با تقدیم هدایای مختلف جشن می‌گیرند.
مسیحیان این منطقه مشارکت مسلمانان در مراسم سال نو میلادی را یکی از زیباترین اتفاقات در نوار غزه می‌دانند.
«الکسیوس»، اسقف کلیسای ارتدوکس غزه در این باره گفت: مشارکت مسیحیان و مسلمانان غزه در برگزاری جشن عید سال نو، پیام محبت و همبستگی بزرگی است.
وی افزود:‌ این همراهی میان پیروان دو دین آسمانی، موجب تقویت دوستی و مودت میان برادران مسیحی و مسلمان در آغاز سال نو و تقویت ارتباطات خانوادگی و اجتماعی میان ساکنان این منطقه خواهد شد و این مسئله بسیار قابل توجه است.
یادآور می‌شود،‌ مسیحیان غزه برای انجام عبادات و مراسم دینی سال نو در کلیسای «بریفوریس»، که در مجاورت یک مسجد قرار دارد، اهمیت به‌سزایی قائل هستند. همچنین، بسیاری از خانواده‌های مسیحی نوار غزه طی روزهای گذشته برای شرکت در مراسم سال نو قصد سفر به بیت‌لحم و کلیسای محل تولد حضرت عیسی(ع) را داشتند که مجوز خروج آنان صادر نشد.
انتهای پیام
captcha