آغاز سی‌ و‌چهارمین مسابقات سراسری قرآن در نیجریه
کد خبر: 3866953
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

آغاز سی‌ و‌چهارمین مسابقات سراسری قرآن در نیجریه

گروه بین‌الملل ــ سی و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیجریه دیروز، ششم دی‌ماه، در مرکز ایالت لاگوس این کشور آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین نیجریه، این مسابقات با سخنرانی «محمد سعد ابوبکر»، دبیرکل شورای عالی امور اسلامی نیجریه، آغاز شد و وی از تفسیر نادرست از اسلام و تبعیض علیه مسلمانان به ویژه زنان محجبه در مدارس و ادارات دولتی این کشور انتقاد کرد.
 
همچنین «باباجیدو سانو اولو»، فرماندار ایالت لاگوس، ارائه تصویر نادرست از اسلام در رسانه‌ها را محکوم کرد و ارائه گزارش‌های منفی از اسلام را برای ملت این کشور زیان‌بار دانست. مسلمانان نیجریه انسان‌های خوبی هستند اما ممکن است در میان آنها معدودی افراد بد هم وجود داشته باشند که این امر در همه جوامع صادق است.

وی تأکید کرد: مسابقات قرآن سبب می‌شود که جوانان به جنبه روشن زندگی بر اساس تعالیم قرآن و اسلام هدایت شوند. اکنون زمانی است که نیجریه به برنامه‌هایی مانند قرائت قرآن نیاز دارد تا ذهن جوانان را به سوی اقدامات مثبت هدایت کند.

این مسابقات در دو بخش مردان و زنان در شش رشته قرائت و حفظ در دانشگاه لاگوس برگزار شده است و 14 دی ماه (چهارم ژانویه 2020) به کار خود پایان می‌دهد.

گفته می‌شود از هر ایالت این کشور حداکثر 10 نفر و در مجموع 600 نفر در این دوره از مسابقات حضور دارند.
 
جامعه مسلمانان ایالت لاگوس پیش از این از افراد و سازمان‌ها درخواست کرده بود که در فراهم‌ آوردن بودجه 290 میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) برای برگزاری شایسته این مسابقات همکاری کند.
 
انتهای پیام
captcha