نتایج مسابقات ملی قرآن نیجریه اعلام شد
کد خبر: 3872368
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

نتایج مسابقات ملی قرآن نیجریه اعلام شد

گروه بین‌الملل ــ سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن ملی نیجریه در شهر لاگوس، پایتخت این کشور، با اعلام اسامی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ونگارد، سی و چهارمین دوره مسابقات ملی قرآن نیجریه طی مراسمی با معرفی نفرات برتر در دو بخش زنان و مردان به کار خود پایان داد.

در این مراسم «تاج الدین گباداموسی»، رئیس شورای مسلمانان ایالت لاگوس، گفت: این مسابقات نشان‌دهنده اتحاد و مدارا در میان پیروان همه ادیان است.
 
وی افزود: یک فرماندار مسیحی این مسابقات را افتتاح کرد و یک رئیس دانشگاه مسیحی امکانات و مکان برگزاری این مسابقات را فراهم کرد.
 
در این مراسم معاون فرماندار ایالت لاگوس در سخنانی وعده داد که نسبت به پیروان همه ادیان با مدارا برخورد شود و همه از آزادی برای انجام آداب دینی خود برخوردار باشند.
 
در این دوره 359 نفر شرکت‌کننده در دو بخش زنان و مردان به رقابت پرداختند. در بخش مردان «عمر عبدالکبیر» از ایالت کادونا رتبه نخست را به دست آورد. در بخش زنان نیز دیاآتو سانی عبدالقادر از ایالت کانو حائز رتبه اول شد. به هر یک از برندگان یک دستگاه خودرو به همراه 250 هزار نایرا (واحد پول نیجریه) جایزه داده شد.

سی و چهارمین دوره مسابقات ملی این کشور با شعار «لاگوس در خدمت قرآن» از 6 دی آغاز شد.

انتهای پیام
captcha