موافقت رهبران طالبان با آتش‌بس کوتاه‌ مدت در افغانستان
کد خبر: 3866971
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

موافقت رهبران طالبان با آتش‌بس کوتاه‌ مدت در افغانستان

گروه بین‌الملل ــ منابع نزدیک به طالبان از توافق رهبران این گروه در پاکستان درباره برقراری آتش‌بس کوتاه‌مدت برای امضای توافقنامه صلح با آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «اطلس»، تا چند روز دیگر، زمان امضای این توافقنامه مشخص شده و نمایندگان آمریکا و طالبان درباره آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نیز رایزنی خواهند کرد.

سید اکبر آغا، فرمانده پیشین گروه طالبان که معتقد است آتش بس انجام نشده است، در این باره گفت: آتش‌بس دو بخش داشت؛ یکی اینکه پیش از امضای توافقنامه با آمریکا، آتش‌بس شود و دیگر اینکه آتش‌بس عمومی باشد؛ هم با افغانستانی‌ها و هم با خارجی‌ها. فکر می‌کنم که طالبان روی بخش نخست توافق نکرده‌اند.

منابع بین‌المللی، افغانستان را در میان 10 کشوری قرار داده‌اند‌ که جنگ در آن طی سال آینده میلادی نیز ادامه پیدا خواهد کرد. آنها معتقدند که توافق آمریکا و طالبان که پیش‌ نیازی برای صلح است، تنها راه برای توافق میان افغانستانی‌هاست.

با این همه، برخی جریان‌های سیاسی در افغانستان اعلام کردند که رایزنی به منظور ایجاد یک گروه واحد برای گفت‌وگو با طالبان آغاز شده است.

محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح در این باره گفت: آرزوی ما این است که به یک هیئت جامع و واحد برسیم. تنگ‌نظری‌هایی در این باره وجود دارد، ولی قطعاً از فرصت پیش آمده باید برای پایان جنگ به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha