صادق المهدی: توجیهی برای حضور نیروهای سودان در یمن وجود ندارد
کد خبر: 3867350
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

صادق المهدی: توجیهی برای حضور نیروهای سودان در یمن وجود ندارد

گروه بین‌الملل ـ صادق المهدی، رهبر حزب «الأمة» سودان بر ضرورت عقب‌نشینی نیروهای سودان از یمن تأکید کرد و گفت: توجیهی برای وجود نیروهای نظامیان کشورش در یمن وجود ندارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، صادق المهدی که یکی از رهبران ائتلاف «نیروهای آزادی و تغییر» سودان(بخش از حاکمیت کنونی این کشور) است، در این باره گفت: هیچ توجیهی برای حضور نیروهای سودانی در یمن وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: جنگ یک جنایات است و هیچ جنگی به‌جز دفاع از میهن موجه نبوده ونباید انجام پذیرد.

المهدی در ادامه ضمن تأکید بر خروج تمامی سربازان سودانی از یمن، تصریح کرد: سودان همیشه کشوری صلح‌طلب بوده و باید بر اساس همان نقش اصیل خود که در دهه 60 میلادی ایفا کرد، اقدام کند. سودان در سال 1967 میلادی بین «ملک فیصل بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان و «جمال عبدالناصر»، رئیس‌جمهور مصر مصالحه کرد.

رهبر حزب «الأمة» سودان در ادامه گفت: مسئولیت سنگین و نادرست ورود به جنگ در یمن از نظام عمرالبشیر به ارث رسیده و باید نیروهای سودانی را از یمن خارج کرده و نقش اصلی خود در صلح را بازیابی کنیم.

عمر البشیر در تاریخ 22 فروردین ماه 98، در نتیجه اعتراضات مردمی به وضعیت اقتصادی و معیشتی و پس از آن که ارتش کنترل کشور را به دست گرفت، از قدرت برکنار شد و از آن زمان تاکنون درخواست‌های متعددی از سوی سیاستمداران این کشور برای پایان دادن به همراهی سودان با ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به یمن مطرح شده است.

انتهای پیام
captcha