چهل سالگی دوم انقلاب؛ چله تکرار نکردن اشتباهات گذشته
کد خبر: 3867721
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

چهل سالگی دوم انقلاب؛ چله تکرار نکردن اشتباهات گذشته

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی گفت: در گام دوم انقلاب باید از نقاط قوت گام اول درس گرفت و از تکرار نقاط ضعف اجتناب کرد. در واقع چهل سالگی دوم، چله تکرار نکردن اشتباهات گذشته است.

چهل ساله دوم انقلاب، دویِ امدادی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهرداد بذرپاش، رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) امروز، در مراسم گرامیداشت 9 دی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: امروز عده‌ای باید از معرفت مردم و شکوه حضورشان در مراسمی‌هایی همچون امروز، بیست ودوم بهمن و روز قدس آن هم پس از ۴۰ سال ایستادگی و تحمل مشکلات، خجالت بکشند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی کمونیست‌ها، جهان به دوقطبی انقلاب اسلامی و لیبرالیسم تبدیل شد، تصریح کرد: در سال‌های قبل از انقلاب سران کشورهای استکباری، بدون اجازه نفر اول کشور(شاه) در سفارتخانه‌های خود در تهران با هم مذاکره کرده و حتی شاه را به حضور نپذیرفتند، اما امروز سران همان کشورها هزار واسطه می‌فرستند تا شاید یک عکس یادگاری با مقام دوم کشور بگیرند.

بذرپاش اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی، غربی‌ها ۷۰، ۸۰ سال فرصت سازندگی داشتند، این در حالی است که در ایران تنها ۳۱  سال است که از جنگ می‌گذرد. خوشبختانه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب علیرغم همه سیاه‌نمایی‌ها و مشکلات بیرونی و درونی، پیشرفت قابل توجهی در کشور رخ داده است، ناگفته نماند نقدهایی هم وجود دارد اما باید بدانیم که ناامیدی سم مهلک است.

وی 3 مقطع تاریخی تحریم در سال‌های اخیر را یادآور شد و افزود: قبل از سال ۲۰۰۶ تحریم‌ها مقطعی بود، از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ تحریم جامع برای ایران و لیبی صورت گرفت که ما را به بهانه تروریسم و لیبی را به جرم حقوق بشر تحریم کردند.

بذرپاش اضافه کرد: از اتفاقات سال 88 مقطع سوم تحریم آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. عده‌ای عامل نفوذی از داخل به دشمن بیرونی پیام فرستادند که برای تضعیف و خسته کردن حکومت اسلامی، باید تحریم‌های شدید وضع شود. این پالس‌ها منجر به تحریم جامع شد و تمام ارکان اقتصادی کشورمان را فرا گرفت.

وی همچنین به تحریم‌های صورت گرفته از جانب اتحادیه اروپا و امریکا هم اشاره کرد و افزود: تحریم بانک مرکزی و فروش نفت در یک سال شکل گرفت و فشارهای سنگینی به کشور وارد شد که هنوز اثرات آن در اقتصاد هویداست. یک عده که خود بازیگران اصلی تولید تحریم برای کشور بودند، امروز فریاد می زنند که چه می کنید که کشور تحریم می‌شود، پرسیدیم چه کسی باعث و بانی این تحریم‌هاست؟ امریکا این اطلاعات را از چه کسانی گرفت؟ شما امروز علَم مبارزه در دست گرفته‌اید در حالیکه این بازی را خودتان آغاز کردید.

بذرپاش افزود: تصمیم اخیر بنزین، در مدل، نوع و هم در اجرا، غلط بود، ملت ایران پای آرمانش خون عزیزانش را داده است و عموم مردم و علما و بزرگان زحمت فراوان کشیدند، مگر عده‌ای می‌توانند به راحتی اموال بیت‌المال را بخورند و قسر در بروند؟

وی گفت: ملت ایران ملت بزرگی است، مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد، اما این شرایط نباید باعث شود که با فرزندانمان صحبت‌های دیگری داشته باشیم،۴۰ سال رشادت، شهادت و خون پای این انقلاب صرف شده است، متوسط شهدای ما بین ۲۳ تا ۲۴ سال سن دارند. گام دوم انقلاب یک دویِ امدادی است، باید از نقاط قوت گام اول درس گرفت و آنها را تکرار و از تکرار نقاط ضعف اجتناب کرد، در واقع چهل سالگی دوم، چله تکرار نکردن اشتباهات گذشته است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: گام دوم انقلاب، نه به ۴۰ سال اول نیست، بلکه گام دوم، تکرار نقاط مطلوب و رفع نقاط ضعف است. اگر حواسمان نباشد، ما را با دوقطبی‌های فرعی و کاذب فریب خواهند داد. نان اهل فریب در دوقطبی‌های دروغین پخت می‌شود. باید بدانیم که اصل مساله امروز کشور ما اقتصاد است؛ الباقی دوقطبی‌ها، تنها برای فریب مردم مطرح می‌شود.

بذرپاش تصریح کرد: اینکه دست روی دست بگذاریم و مردم پای کار نیایند و فکر کنیم به همین راحتی یک مجلس یا دولتی سر کار بیاید و سوپرمن‌وار رفع مشکل کنند، اشتباه است. باید نهضت مردمی و جنبش حل مساله ایجاد شود. در حال حاضر جوانان انقلابی که بر نظام مسائل کشور اشراف دارند، پیشگام حل مشکلات شدند.

این مقام مسئول بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید مدل‌های انتخابی تغییر کند، در تشریح این امر گفت: مجلس جای موضع‌گیری صرف نیست و اگر کسی صرفاً به دنبال موضع‌گیری است رسانه‌های بسیاری در کشور هستند که او می‌تواند بواسطه آنها هر روز مصاحبه و اعلام موضع کند، کشور نماینده‌ای می‌خواهد که بداند امور چطور پیش می‌رود، بداند آلودگی هوای اراک ناشی از چیست؟ آلودگی اراک با وجود تعداد خودروها و جمعیت کمتر از تهران بیشتر است، اکثر مفاخر این کشور پرورش یافته استان مرکزی هستند، اکثر صنایع بزرگ کشور که باید یک بیکار در کشور باقی نگذارد در این استان مستقر هستند و باید نماینده به همه این موضوعات اشراف داشته باشند.

وی اضافه کرد: پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب مردم دیگر آزمون و خطا را نمی‌پذیرند، آنها امروز در هر زمانی، هر مکانی می توانند هر مطلبی را بشنوند و بخوانند پس باید حرف و عمل متفاوتی داشته باشیم و مردم را قانع کنیم، این کشور هزینه‌های بسیاری برای انقلاب داده است که قطعا خدا از آن راحت نمی‌گذرد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: در مجلس و دولت بعد باید جوانانی که رهبران تغییر هستند و برای مسائل اصلی کشور راه حل دارند، با حمایت مردم، شانه زیر بار مسئولیت‌ها دهند تا شاهد رونق هرچه بیشتر کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام
captcha