واکنش شرکت ارتباطی آفریقای‌جنوبی به اتهام حمایت از تروریسم
کد خبر: 3867953
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

واکنش شرکت ارتباطی آفریقای‌جنوبی به اتهام حمایت از تروریسم

گروه بین‌الملل ــ شرکت ارتباطاتی ام‌تی‌ان (MTN) آفریقای‌جنوبی در واکنش به اتهام حمایت مالی این شرکت از گروه‌های تروریستی در افغانستان اعلام کرد که این اتهام را بررسی می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از IOL، ام‌تی‌ان اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده در شکایتی از طرف ایالات متحده که چندین شرکت،‌ از جمله ام‌تی‌ان را به حمایت مالی از گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم کرده،‌ بررسی می‌کند.

این شکایت که روز جمعه در دادگاهی در واشنگتن دی‌سی مطرح شد،‌ ادعا می‌کند که تعدادی از شرکت‌ها با پرداخت پول به القاعده و طالبان، قانون ضدتروریسم ایالات متحده را نقض کرده‌اند.

در واکنش به این شکایت، این شرکت با اعلام این که در حال بررسی جزئیات موضوع است و با مشاوران خود مشورت می‌کند،‌ تأکید کرد ام‌تی‌ان فعالیت‌های تجاری خود را به طور مسئولانه و مطابق با قوانین انجام می‌دهد.

نومپیلو مورافو (Nompilo Morafo) سخنگوی ام‌تی‌ان گفت: شرکت هنوز نمی‌تواند مستقیماً به ادعاهای خاص در این گزارش پاسخ دهد، زیرا هنوز در حال بررسی جزئیات است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم فراتر از آنچه در بیانیه گفتیم اظهارنظر کنیم و می‌خواهیم فرصتی برای بررسی ادعاها داشته باشیم. ما تازه روز جمعه این دادخواست را دریافت کردیم و هنوز در حال مطالعه آن هستیم.

ام‌تی‌ان بزرگترین اپراتور تلفن همراه قاره آفریقا و هشتمین اپراتور بزرگ جهان با بیش از 243 میلیون مشترک است.

انتهای پیام
captcha