قطع شبکه تلفن همراه در مرز بنگلادش و هند
کد خبر: 3868003
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

قطع شبکه تلفن همراه در مرز بنگلادش و هند

گروه بین‌الملل ــ بنگلادش با ابراز نگرانی‌ از تأثیرات امنیتی اجرای قانون جدید شهروندی هند، شبکه تلفن همراه را در مناطقه مرزی با هند قطع کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، نگرانی‌های امنیتی به دلیل ادامه اعتراضات به قانون جدید شهروندی هند باعث شده مقامات بنگلادشی دستور قطع خدمات مخابراتی در امتداد مرز این کشور با هند را صادر کنند.

مقامات بنگلادش در بیانیه‌ای که اواخر وقت روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کردند که پوشش شبکه تلفن‌ همراه در محدوده یک کیلومتری مرز با هند تا زمان عادی شدن اوضاع در این کشور، قطع شده است. 

دو مقام دولتی که خواستند نامشان فاش نشود به رویترز گفتند: این اقدام ناشی از نگرانی‌‌ از این مسئله است که اجرای قانون جدید شهروندی ممکن است موجب آوارگی مسلمانان هندی به بنگلادش شود.

این دو کشور بیش از 4000 کیلومتر مرز مشترک دارند. میلیون‌ها بنگلادشی در کنار مرز زندگی می‌کنند که عمدتاً در تجارت مرزی دارو، محصولات کشاورزی، شیر و دامداری مشغول فعالیت هستند.

به گفته مسئول یک شرکت تلفن همراه در داکا، پایتخت بنگلادش، قطع شبکه تلفن همراه می‌تواند حدود 10 میلیون نفر از ساکنان مرزی را تحت تأثیر قرار دهد.

منتقدان، قانون جدید شهروندی هند را تبعیض‌آمیز و در راستای تلاش‌های دولت ملی‌گرای هند برای به حاشیه راندن مسلمانان این کشور ارزیابی می‌کنند.  

 

انتهای پیام
captcha