احتمال انتقال برخی سفارتخانه‌ها به اربیل/ ادامه تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا
کد خبر: 3868152
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

احتمال انتقال برخی سفارتخانه‌ها به اربیل/ ادامه تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا

گروه بین‌الملل ــ یک منبع مسئول عراقی فاش کرد که برخی از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در بغداد در نظر دارند فعالیت‌های خود را از اين شهر به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، منتقل کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «السومریه‌نیوز»، بنابر اعلام یک منبع مسئول عراقی، در پی حمله به سفارت آمریکا در بغداد، برخی سفارتخانه‌های خارجی به بهانه اینکه منطقه سبز بغداد دیگر امن نیست و امکان حمله به این منطقه در هرلحظه وجود دارد، در این اندیشه هستند که سفارت خود را از بغداد به اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق منتقل کنند.

وی همچنین درباره مقابله به مثل آمریکا هشدار داد و گفت: این امکان وجود دارد که آمریکا در پاسخ به حمله معترضان عراقی به سفارت این کشور، اقدامات شدیدتری انجام دهد. همچنین، آمریکا در حال حاضر گزینه‌های مختلفی را در پاسخ به هدف قرار گرفتن سفارتش در بغداد بررسی می‌کند.
 
تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در کربلا

از سوی دیگر، فرماندهی پلیس کربلا با صدور بیانیه‌ای در خصوص حوادث خشونت‌بار روز گذشته در خلال تظاهرات مردم کربلا توضیحاتی ارائه کرد.

در این بیانیه‌ آمده است: حوادث روز سه‌شنبه در کربلا ناشی از حمله برخی عناصر خشونت‌طلب به تظاهرات‌کنندگان در میدان «التربیة» کربلا با افرادی بوده است که حملات آمریکا به عراق را محکوم کردند.
 
براساس اعلام فرماندهی پلیس کربلا، یک کمیته حقیقت‌یاب متشکل از افسران بلندپایه برای اتخاذ تدابیر قانونی علیه افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده و مقصرند تشکیل شده است. این کمیته حقیقت‌یاب باید به سرعت روند تحقیقات را درباره عاملان حمله به مردم شهر مقدس کربلا و مجروح ساختن آنها انجام دهد و نتایج آن را سریعاً اعلام کند.

یادآور می‌شود، روز گذشته شهر مقدس کربلا صحنه تظاهرات انبوه گروه‌های حشد الشعبی، بزرگان قبایل و دانشجویان دانشگاه‌ها در محکومیت تجاوز آمریکا به پایگاه‌های بسیج مردمی در شهر مرزی «قائم» واقع در غرب عراق بود که درگیری‌هایی میان گروه‌های مختلف شرکت‌کننده رخ داد و به مجروح شدن شماری از مردم منجر شد.

تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا

رسانه‌های عراقی امروز از مجروح شدن شمار دیگری از تحصن‌کنندگان در پی شلیک گازهای اشک‌آور از سوی سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند. روز گذشته نیز ۶۲ نفر از معترضان مجروح شدند.

انتهای پیام
captcha