یافتن مفهوم زندگی در اسلام،‌ دلیل مسلمان‌ شدن بانوی ولزی
کد خبر: 3868196
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

یافتن مفهوم زندگی در اسلام،‌ دلیل مسلمان‌ شدن بانوی ولزی

گروه بین‌الملل ــ یک زوج مسلمان شده ولزی یافتن مفهوم زندگی و مطالعه درباره اسلام بعد از حوادث 11 سپتامبر را از دلایل گرایش خود به اسلام ذکر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ولزآنلاین، حنان سندرکاک (Hanan Sandercock) و جان اسمیت (John Smith) علی‌رغم اینکه در خانواده‌های مسیحی به دنیا آمدند،‌ در مقطعی از زندگی تصمیم گرفتند که مسلمان شوند. 

حنان، 51 ساله از 28 سالگی که به اسلام گروید و محجبه است و هر چهار فرزند خود را با اعتقادات اسلامی بزرگ کرده است.

وقتی حنان در سال 1995 مسلمان شد،‌ خانواده‌ از انتخاب او حمایت کردند، اما برخی از دوستانش از وی دور شدند.

حنان که در اوایل دهه 90 و بعد از فارغ‌التحصیلی برای پیدا کردن شغل به شهر کاردیف در ولز رفت، می‌گوید: در آن زمان 20 ساله بودم و در حال جست‌وجو. می خواستم معنای زندگی را بدانم. به یک محفل بودایی رفتم اما به درد من نخورد.

حنان در شهر چندفرهنگی کاردیف با مسلمانان رفت و آمد داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد. وی می‌گوید: به اسلام علاقه‌مند شدم. دین آنها برایشان بسیار مهم بود. آنها در ایمان خود مستحکم بودند و با آغوش باز از من استقبال کردند. من بلافاصله احساس تسکین و آرامش روانی پیدا کردم. اسلام همه چیز را برای من توضیح می‌دهد. من بخشی از یک جامعه متنوع شدم.

او در تابستان سال 1994 در بازدیدی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، درباره تاریخ و فرهنگ فلسطین و مسلمانان بیشتر آموخت و هنگام بازگشت به كاردیف مسلمان شد. حنان چندین سال بعد با جان اسمیت 35 ساله، که درباره دین اسلام تحقیق می کرد، آشنا شد.

جان می‌گوید: 11 سپتامبر باعث شد كه به اسلام روی آورم. با یک دانشجوی دانشگاه ولز جنوبی (USW) که مسلمان بود ملاقات کردم و از او پرسیدم چگونه مسلمانان می‌توانند این کار را انجام دهند؟ دلیل شما چیست؟ وی به من گفت افرادی که این حملات را انجام داده‌اند، اسامی اسلامی دارند و به تعالیم دین اسلام عمل نمی‌کنند. او نسخه‌ای از قرآن را به من داد.

پس از خواندن کتاب مقدس مسلمانان، جان در سلسله سخنرانی‌های یک روحانی مسلمان شرکت کرد و به اسلام روی آورد. این زوج در سال 2017 از طریق یک دوست یکدیگر را ملاقات و در همان سال ازدواج کردند.

یادآور می‌شود ولز‎ از پادشاهی‌های پیشین است که امروزه به همراه انگلستان، اسکاتلند و ایرلند شمالی کشور بریتانیا را تشکیل می‌دهند. مرکز ولز شهر کاردیف است.

انتهای پیام
captcha