مسئول عقیدتی حشد الشعبی ترور شد
کد خبر: 3868388
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

مسئول عقیدتی حشد الشعبی ترور شد

گروه بین‌الملل ــ یک منبع امنیتی از ترور یکی از مسئولان حشد الشعبی به دست عناصر مسلح داعش در استان «صلاح الدین» در شمال عراق خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ خلیل السامرائی، از مقامات پلیس استان صلاح الدین در گفت‌و‌گو با آناتولی اظهار کرد: نیروهای مسلح داعش به عبدالجبار خوام الاسودی در سامرا در استان صلاح‌الدین تیراندازی کردند و همین امر به کشته شدن وی انجامید.

وی افزود: الاسودی مسئول عقیدتی تیپ 88 حشد الشعبی بود و نیروهای امنیتی محل حادثه را محاصره و شروع به تفتیش مناطق برای یافتن عناصر مسلح داعش کردند.

با وجود شکست داعش در عراق در سال 2017، هنوز بقایای این گروه تروریستی در مناطق مختلف عراق حضور دارند و به دلیل نبود امنیت، گاه و بی‌گاه دست به جنایت و ترور می‌زنند.

آغاز عملیات جدید حشد الشعبی

گزارش‌ها همچنین حاکی است، فرماندهی عملیات «حشد الشعبی» در استان نینوی (شمال عراق)، از آغاز عملیاتی جدید برای پاکسازی «جزیره الحضر» در جنوب موصل از تروریست‌های داعش خبر داد.

براساس بیانیه فرماندهی عملیات حشد الشعبی در نینوی، این عملیات که پس از به شهادت رسیدن دست‌کم ۲۸ نیروی حشد الشعبی در تجاوز هوایی اخیر آمریکا به استان الانبار، انجام و با نام «شهدای القائم» از امروز، 12 دی آغاز می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، تیپ‌های ۱۵، ۲۵، ۳۳ و ۴۴ با مشارکت یگان اطلاعات و مهندسی میدانی حشد الشعبی در این عملیات شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha