حزب‌الله عراق: جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی هیچ توجیهی ندارد/ شنبه؛ مراسم تشییع پیکر شهدا
کد خبر: 3868499
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

حزب‌الله عراق: جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی هیچ توجیهی ندارد/ شنبه؛ مراسم تشییع پیکر شهدا

گروه بین‌الملل ـ محمد محی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حمله آمریکا به کاروان حشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد اعلام کرد که این اقدام، جنایتی بزرگ است که منطقه و جهان را به جنگی فراگیر می‌کشاند و هیچ توجیهی ندارد.

حزب‌الله عراق: جنایت آمریکا در حمله به حشدالشعبی هیچ توجیهی ندارد / شنبه؛ مراسم تشییع پیکر شهدا
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، در پی شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی و شماری از مسئولان هیئت بسیج مردمی عراق، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که این جنایت بزرگ که آمریکا مرتکبش شد منطقه و جهان را به نقطه‌ای حاد می‌کشاند که نتیجه آن جنگی فراگیر و گسترده است.

وی تاکید کرد: آنچه آمریکا انجام داد، هیچ توجیهی ندارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی کسانی هستند که بهای این حماقت را پرداخت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا امروز دنبال اشغال عراق است و چه بسا دنبال اقدامات دیگری هم باشد تا بتواند پیامدهای این جنایت را مهار کند و آمریکا با عراق به عنوان یک کشوری که میزبان پایگاه نظامی‌اش در منطقه است برخورد نمی‌کند.
 
بیانیه حشدالشعبی
 
حشدالشعبی ضمن تأیید شهادت ابومهدی المهندس، سردار سلیمانی و شماری از مقامات بسیج مردعی عراق اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر شهیدان جان‌باخته در حمله هوایی آمریکا در بغداد شنبه برگزار می‌شود.
 
از سرگیری فعالیت فرودگاه بین‌المللی بغداد
 
از سوی دیگر، پایگاه خبری «بغداد تایمز» گزارش داد که فرودگاه بین‌المللی بغداد اعلام کرد که فعالیت‌های آن پس از حمله هوایی شب گذشته ارتش آمریکا برای ساعاتی متوقف شده بود، بار دیگر از سر گرفته شد.
 
تدابیر شدید امنیتی در بغداد و جلسه فوق‌العاده فرماندهان حشدالشعبی
 
همچنین، در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در حمله تروریستی آمریکا در عراق، تدابیر شدید امنیتی در بغداد پایتخت عراق اتخاذ شده است و  فرماندهان حشدالشعبی برای بررسی پیامدهای ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی بامداد امروز (جمعه) جلسه فوق‌العاده برگزار کردند.

در جریان حمله هوایی ارتش آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در بامداد جمعه، شماری از مقام‌های الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

«ابومهدی المهندس»، معاون حشد الشعبی و «محمدرضا الجبری»، مسئول روابط عمومی و تشریفات این سازمان جزو افرادی بودند که در این حمله به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این حمله را تأیید کرد.

انتهای پیام
captcha