خروش مردم پایتخت در سوگ مالک اشتر زمان/ امروز آسمان هم گریست
کد خبر: 3869098
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵

خروش مردم پایتخت در سوگ مالک اشتر زمان/ امروز آسمان هم گریست

گروه جامعه ــ هیئت‌های مذهبی و دانشجویان در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی و جمعی از همراهان ایشان، امروز دو اجتماع بزرگ شکل دادند که پس از حرکت در مسیرهای جداگانه در میدان فلسطین به هم پیوستند.

به گزارش ایکنا؛ تجمع بزرگ هیئات مذهبی و مداحان برجسته کشور در سوگ شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بعدازظهر امروز، ۱۴ دی‌ماه، با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید شهاب و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله حمید علیمی، احمد نیکبختیان، امیر عباسی، جواد حیدری و حضور پرشور و خروش مردم تهران در میدان فلسطین برگزار شد.

ابتدای این مراسم با حرکت دسته عزاداری دانشجویان همراه بود که از ساعت ۱۳ از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان فلسطین و پیوستن به تجمع‌کنندگان و دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی و با قرات قرآن از سوی مجید زکی‌لو، قاری و استاد بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد. مراسمی که با خروش عظیم مردم همراه بود؛ مردمی که آمده بودند تا بگویند‌ ای سرداری که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشتی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بودی و زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بودی و الحق مصداق تمام‌عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بودی، ما برای پاسداشت یاد و نام تو به این میدان آمده‌ایم.
 
خروش مردم پایتخت در سوگ مالک اشتر زمان/ امروز آسمان هم گریست
مردمی که پی در پی شعار لبیک یا زینب(س) را سر می‌دادند و اعلام می‌کردند که اگر رییس جمهور و حاکمیت بدطینت آمریکا تصور می‌کنند با شهادت این سردار شجاع، کار به پایان رسیده است، زهی خیال باطل! چرا که شهادت هنر مردان خداست و آنچه تاکنون موجب پایداری و استقامت درخت تنومند و پربار نظام جمهوری اسلامی شده، خون پاک همین شهیدان راه حق و حقیقت است.

آری، سردار سلیمانی فارغ از همه ابعاد وجودیش، محبوب قلب‌های همه آزادی‌خواهان جهان و مردم ایران، فارغ از دسته‌بندی‌ها و گرایش‌های سیاسی بود و امروز با شهادتش خون مردم ایران برای مقابله با تروریست دولتی آمریکا و هم پالکی‌هایش بیش از هر زمان به جوش آمده است.
https://iqna.ir/files/fa/news/1398/10/14/1579509_590.jpg

برنامه دیگر این مراسم، سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید شهاب بود. وی با بیان اینکه ایران در آستانه فاطمیه و در عزای سرباز خادم سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی به سوگ نشسته و حضور این جمعیت امروز برای پاسداشت خون ایشان است، گفت: در دیدگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) عالی‌ترین و جامع‌ترین خیرات برای یک بشر فدا کردن جان در راه خدا است و به محض اینکه شهید در خون بغلتد و به شهادت برسد، این سرمایه نیست، بلکه به نقطه کمال رسیده است.

حجت‌الاسلام شهاب اضافه کرد: شهید سلیمانی در سخنان خود در خصوص شهادت می‌گفت: «شهدا عناصر جهان‌ساز تفکر شیعی هستند؛ زیرا پشت سر آن‌ها مظلومیت قرار گرفته است»؛ این سخن یادآور سخنان امام کاظم(ع) است که می‌فرماید: مادر ما مظلومه کشته شد که میان در و دیوار صدا زد و پا پیش گذاشت تا از ولایت حمایت کند و یادگار مظلومیت ایشان همچنان در تاریخ باقی مانده است.

این سخنران مذهبی با اشاره به سخنی دیگر از سردار سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار می‌گفت: «شهیدان جامعه اسلامی رفتار شهادت‌گونه‌ای داشتند و همانند شهید زندگی می‌کردند، به همین دلیل نیز مشمول رزق بی‌پایان خداوند می‌شوند»؛ این زندگی شهیدانه دارای شاخصه‌هایی است که براساس زندگی حضرت زهرا(س) به آن اشاره می‌کنند.

وی تصریح کرد: اطاعت‌پذیری از خدا و ولی امر مهم‌ترین شاخصه زندگی شهدا است. در مسیر خدا هر میزان اطاعت انسان بیشتر باشد، فوز عظیم عطا می‌کند. اطاعت به معنای ماندن در خانه و پای سجاده ماندن نیست، بلکه باید مطیع و حر بود، شجاعت داشت و از ترس دوری کرد. همان‌گونه که حضرت زهرا(س) در برابر آن جرثومه فساد ایستاد و به محض اینکه دید به امام زمانش خدشه وارد می‌شود، فرمود من دختر پیامبر هستم و عزادارم، اما دشمن آن فاجعه را ایجاد کرد. حضرت زهرا(س) سکوت نکرد و باید در مسیر اطاعات از ولی، از ایشان یاد بگیریم و در برابر دشمن کوتاه نیاییم.
 
خروش مردم پایتخت در سوگ مالک اشتر زمان/ امروز آسمان هم گریست
حجت‌الاسلام شهاب، محور دوم را جان‌نثاری در راه ولایت عنوان کرد و گفت: الگوی قاسم سلیمانی که در کشور ما هم کم نیست، دفاع از حریم ولایت است، بنابراین هرکس در جایگاه خود باید از ولایت دفاع کند؛ با بذل جان، زبان، قلم یا ... باید وظیفه خود را انجام دهد. همانطور که قاسم سلیمانی زمانی که شنید بنا است خشتی از گنبد حضرت زینب کم شود، قیام کرد و به دفاع از آن پرداخت.

این سخنران مذهبی اضافه کرد: شاخصه سوم، نوع زندگی شهیدان است که مهمترین خصلت آن بی‌رغبت بودن به دنیا است و با فدا کردن جان محقق می‌شود. حجت‌الاسلام گواهی از شهید قاسم سلیمانی نقل می‌کرد که هر شب و روز برای رسیدن به مقام شهادت دعا می‌کرد.

وی چهارمین محور را اهل دینداری فصلی نبودن دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی اینگونه نبود که صبح زیر پرچم امام حسین(ع) باشد و اگر منفعتی به دست نیاورد، شب به خیمه یزید برود. منطق دینی او حاشیه‌ای نبود و به دنبال کسب منفعت نبود. پیام خون شهید برای مردم و هیئت‌های تهران این است که مبادا دشمنان هدایت شوند و ما جا بمانیم.
 
قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
براساس گزارش ایکنا، بعد از این سخنرانی، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: «مسئولان مربوطه باید در اسرع وقت در تمامی عرصه‌ها پاسخی درخور به متجاوزان بدهند که خروج از تمام معاهداتی که یک طرف آن آمریکای تروریست است، یکی از آنهاست».
 
در بخش دیگر این مراسم، مداحان اهل بیت(ع)، به عزاداری و مدیه‌سرایی پرداختند و این درحالی بود که قطرات باران همچون اشکی که از آسمان جاری شده، بر حضار می‌بارید؛ مردم با شعار لبیک یا حیدر، به روح پرفتوح مالک اشتر زمان، سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی درود و سلام می‌فرستادند.
https://iqna.ir/files/fa/news/1398/10/14/1579511_857.jpg
 
آری، نام بلند و پرافتخار این سردار بزرگ برای مردم ایران، مترادف با امنیت، آرامش، مقاومت و صلابت بود و مردم آمده بودند تا بگویند خون حاج قاسم سلیمانی انسان‌ساز خواهد شد. او اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد بود و خون او تزریق حیات مجدد در رگ‌های انقلاب اسلامی است؛ خونی که انسجام ملی ملت ایران را دوچندان کرد و یاد رجائی‎ها، باهنر‌ها و بهشتی‌ها را برای نسل‌های متاخر انقلاب اسلامی زنده کرد. بی‌تردید انتقام این جنایت بزرگ در جغرافیایی به عرض و طول جهان اسلام گرفته خواهد شد و حلاوت این جنایت بزرگ برای دشمن به تلخی تبدیل خواهد شد.
https://iqna.ir/files/fa/news/1398/10/14/1579510_505.jpg

در بخش پایانی این مراسم، حجت‌الاسلام حامد کاشانی، در سخنانی کوتاه ضمن محکومیت این اقدام آمریکا گفت: این اقدام آمریکا اعلام جنگ رسمی با جمهوری اسلامی ایران است و نباید آن را با کودتای ۲۸ مرداد و حادثه هواپیمای ایرباس مقایسه کرد. همچنین باید انتقام این جنایت در اسرع وقت گرفته شود.
 
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

گزارش از وهاب خدابخشی
انتهای پیام
captcha