خطابه زینب سلیمانی در تشییع پیکر پدر
کد خبر: 3869555
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

خطابه زینب سلیمانی در تشییع پیکر پدر

گروه سیاسی ــ زینب سلیمانی، دختر سردار حاج قاسم سلیمانی، دقایقی پیش در مراسم تشییع پیکر پدر شهیدش، که با حضور میلیونی مردم تهران در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، ایراد سخن کرد.

به گزارش ایکنا،‌ زینب سلیمانی، دختر سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، در مراسم تشییع پدرش طی سخنانی با بیان اینکه ما پدر و فرزندان خود را در راه ولایت تقدیم می‌کنیم، گفت: حاج قاسم گفت فرزندان‌مان را در راه ولایت تقدیم می‌کنیم تا خدای ناکرده شما احساس تنهایی نکنید. پدرم بیش از 40 سال در کشتی عاشورا و با چرغ ولایت  در تلاشی خستگی‌ناپذیر با شوق شهادت در نبرد با دشمنان اسلام و انسانیت شجاعانه پیکار کرد؛ او پدری دلسوز برای فرزندان خود و همه فرزندان و مهربان‌ترین و عاطفی‌ترین همسر و سرداری فداکار برای ولایت بود و اطاعت از ولایت را بالاترین شرط ایمان می‌دانست.

خطابه زینب سلیمانی در تشییع پیکر پدر

وی ابراز کرد: حاج قاسم بزرگترین مرد راهبردی در محاسبه قدرت و رفتار دشمن بود. در جنگ‌ها و نبردها عشق شهادت او را به نزدیک‌ترین خط مبارزه با دشمن ترغیب می‌کرد. ایمان او به خدا، دشمن را در دید او به ناچیزی در مقابل قدرت خدا تبدیل کرد. پدرم خواب راحت را از چشم تمام ستمگران، مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود. اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صهیونیسم، تکفیری‌ها و نظام سلطه را هم‌اینک می‌لرزاند.

وی ادامه داد: امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه‌شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را مقابل آن می‌بینند؛ آمریکا باید بداند عاشورا منشأ قدرت مجاهدین و آزادی‎خواهان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است.  

زینب سلیمانی ابراز کرد:‌ شاگردان مکتب خمینی و خامنه‌ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شده‌اند و تا زنده‌اند شاگردان دیگری را تربیت می‌کنند و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه‌گران و تکفیریان خواهند بود. آمریکا و صهیونیسم بدانند شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده و روزگار آنها را تیره و تار و خانه‌های عنکبوتی آنها را فروخواهد ریخت.

وی بیان کرد: دیروز جهانیان استقبال گرم مردم عراق و ایران را در تشییع جنازه حاج قاسم و مجاهد بزرگ، ابومهدی، نظاره کردند و امروز در تهران و فردا در کرمان نیز خواهند دید که در این حماسه حضور ملت عاشورایی ایران پیام خود را به کل دنیا خواهد رساند.

زینب سلیمانی تصریح کرد: به قول پدرم، آقای ترامپ قمارباز! تدبیر شیطانی تو در جدایی و تفرقه دو ملت ایران و عراق با خطای استراتژیک مواجه شده و به خاک و خون کشیدن دو مجاهد بزرگ موجب اختلاط خون مجاهدان بزرگ ابومهدی و حاج قاسم و پیوند تاریخی بین دو ملت ایران و عراق شد و تنفر جاودانه آنها را علیه آمریکا برانگیخت.

وی ابراز کرد: دیروز پارلمان عراق خروج آمریکا را از عراق کلید زد و مردم امریکا علیه اقدامات ترامپ تظاهرات کردند. خانواده‌های سربازان آمریکایی در غرب آسیا که شاهد ذلت آمریکا در نبردهای سوریه، عراق، لبنان، یمن، فلسطین و افغانستان بودند در انتظار مرگ فرزندانشان روزهای‌شان را سپری خواهند کرد.

زینب سلیمانی اظهار کرد: ترامپ دیوانه که خود نماد جهل و بازیچه دست صهیونیست‌هاست خیال نکند که با شهادت پدرم همه چیز تمام شد. پدرم پدری (رهبر معظم انقلاب) داشت که در کنارش بود و در کنارش ایستاد و ما هم در کنارش خواهیم ماند.

وی بیان کرد: امروز سلیمانی‌های مقاومت پیام دادند؛ عموی عزیزم سیدحسن نصرالله پیام خود را داد. اسماعیل هنیه، بشار اسد، زیاد نخاله، ابوحسن عامری و عبدالملک حوثی، که هر یک به تنهایی برای نابودی امثال ترامپ کفایت می‌کنند، پیامشان را خواهند داد. پدرم همراه دیگری داشت به نام آقای پورجعفری که باید از ایشان یاد کنم چون بدون پدرم آب و غذا نمی‌خورد و نمی‌خوابید. او نماد یک مجاهد صادق بود که آخر هم در کنار پدرم به آرامش رسید. 

زینب سلیمانی اظهار کرد: همه دنیا می‌داند که پدرم در قلب ملت ایران و امت مقاومت و آزادی‌خواهان جهان جا دارد. در پایان با تجدیدپیمان با رهبر عزیزمان قول می‌دهم که من و همه فرزندان پدرم با خاطرات و مهربانی‌های پدرم که همواره زنده است و نزد خداوند روزی می‌خورد زندگی می‌کنیم و بغض و کینه خودمان و فرزندانمان را با دستور ولایت علیه ظالمان حفظ خواهیم کرد.        

انتهای پیام
captcha