بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عرب‌زبان
کد خبر: 3869677
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عرب‌زبان

گروه بین‌الملل ــ سخنان پرشور و آتشین «زینب سلیمانی»، دختر سردار شهید قاسم سلیمانی، در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عرب‌زبان داشت.

به گزارش ایکنا؛ شبکه «الجزیره» در گزارشی از مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تهران نوشت: صبح امروز دوشنبه هزاران نفر از مردم ایران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس این کشور در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند و سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس، در این مراسم آمریکا را به خروج از منطقه تهدید کرد.

الجزیره با اشاره به حضور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این مراسم، نوشت: آیت‌الله‌ خامنه‌ای در میان جمعیت بسیار زیاد مردم در دانشگاه تهران نماز میت را بر پیکر سردار سلیمانی و هم‌رزمانش اقامه کرد. همچنین مردم تهران تا کیلومترها دورتر از دانشگاه با در دست داشتن پرچم‌های سرخ‌رنگ، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند.
 
بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی

الجزیره همچنین به سخنان «زینب سلیمانی» دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم اشاره کرد و نوشت:‌ زینب سلیمانی در سخنانی تأکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانش، اسرائیل، بدانند که به خاطر شهادت پدرم،‌ روزهای تیره و تاری در پیش خواهند داشت. ای ترامپ نادان، فکر نکن که همه چیز با شهادت پدر من به پایان رسیده است.

شبکه لبنانی «المیادین» در واکنش به سخنرانی امروز دختر سردار قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران اعلام کرد: این دو سخنرانی پیام‌های زیادی داشت. 
 
بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی

المیادین افزود: زینب، فرزند حاج قاسم سلیمانی، امروز اعلام کرد: تشییع میلیونی شهدای مقاومت در عراق و ایران، پیام روشنی به آمریکاست؛ آمریکا و صهیونیسم بدانند شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده و روزگار آنها را تیره و تار و خانه‌های عنکبوتی آنها را فرو خواهد ریخت. 

شبکه خبری «السومریه نیوز»‌ نیز در گزارشی از مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در تهران نوشت:‌ زینب سلیمانی در سخنانی که از تلویزیون رسمی ایران پخش می‌شد، خطاب به ترامپ گفت: ای ترامپ نادان، فکر نکن که همه چیز با شهادت پدرم به پایان رسیده است.
 
بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی

شبکه خبری «روسیا الیوم» هم ضمن بازتاب سخنان زینب سلیمانی در مراسم تشییع پدرش، نوشت:‌ دختر سردار سلیمانی در مراسم تشییع پدرش و هم‌رزمان او در تهران گفت:‌ این تشییع میلیونی شهدا در عراق و ایران پیام روشنی به آمریکا خواهد بود و مستکبران جهان بدانند که شهید سلیمانی در قلب ملت ایران جای دارد.
 
بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی

روسیا الیوم در ادامه افزود:‌ زینب سلیمانی در پیامی به ترامپ گفت: ترامپ حیله‌گر، توطئه شرورانه تو برای ایجاد تفرقه میان ایران و عراق به تحکیم روابط تاریخی میان این دو کشور منجر شد.

همچنین پایگاه خبری «بوابة‌الفجر» مصر در گزارشی از مراسم تشییع شهدای مقاومت در تهران نوشت:‌ زینب سلیمانی در سخنانی که از تلویزیون ایران پخش می‌شد، گفت: ترامپ دیوانه، گمان نکن که همه چیز با شهادت پدرم به پایان رسیده است.
 
بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» نیز با پرداختن به حضور صدها هزار نفر از مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت، به سخنان زینب سلیمانی در این مراسم اشاره کرد و گفت: زینب سلیمانی در این مراسم تأکید کرد که آمریکا و هم‌پیمانش، اسرائیل، روزهای تیره و تاری در پیش خواهند داشت. همچنین او خطاب به ترامپ گفت: ای ترامپ نادان، گمان نکن که همه چیز با شهادت پدرم به پایان رسیده است.
 
بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی
پایگاه خبری عرب‌زبان «BBC NEWS » نیز در خبری کوتاه، به سخنان دختر شهید سپهبد سلیمانی در مراسم تشییع پدرش پرداخت و نوشت: دختر قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: شهادت پدرم روزهای تیره و تاری را برای آمریکا و اسرائیل در پی خواهد داشت.

این پایگاه خبری همچنین به خطاب زینب سلیمانی به ترامپ نیز اشاره کرد و نوشت: زینب سلیمانی در سخنانی که از تلویزیون رسمی ایران پخش شد، خطاب به ترامپ گفت:‌ ای ترامپ نادان، گمان نکن که همه چیز با شهادت پدرم به پایان رسیده است.

بازتاب سخنان آتشین دختر سردار سلیمانی در رسانه‌های عربی
 
انتهای پیام
captcha