وزیر دفاع آمریکا: تصمیمی برای خروج از عراق نداریم
کد خبر: 3869869
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

وزیر دفاع آمریکا: تصمیمی برای خروج از عراق نداریم

دیگر رسانه‌ها ــ وزیر دفاع آمریکا با تکذیب نامه امضا شده توسط فرمانده نیروهای ائتلاف در عراق مبنی بر خروج سربازان ایالات متحده از این کشور، اظهار کرد: تصمیمی برای خروج از عراق نداریم.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه خبری «اطلاعات روز» افغانستان نوشت: ویلیام سیلی،‌ فرمانده آمریکایی نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش در عراق با ارسال نامه‌ای به دولت این کشور اطلاع داده بود که نیروهای آمریکایی آماده ترک خاک عراق هستند.

مارک اسپر، وزیر خارجه آمریکا با تکذیب این خبر اظهار کرد که تصمیمی برای خروج از عراق ندارند.

پیش از این مطرح شده بود که مقامات آمریکا از تعیین بازه زمانی 60 روزه برای خروج نیروهای ایالات متحده از خاک عراق خبر داده‌اند.

با این حال،‌ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ارسال این نامه را تأیید کرده و گفته که این نوشته در حد یک پیش‌نویس بوده و تاکنون نهایی نشده است. وی همچنین گفته است که ایالات متحده آمریکا هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد.

این در حالی است که مجلس عراق روز یکشنبه، 15 دی، در یک نشست اضطراری بر خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق رأی داد. این نشست برای بررسی موضوع نقض حاکمیت ملی عراق در جریان حمله‌ هوایی آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد تشکیل شد.

براساس مصوبه‌ مجلس عراق، درخواست کمک عراق از آمریکا برای مقابله با داعش لغو می‌شود و حضور هر نیروی خارجی و استفاده از حریم دریایی، هوایی و زمینی این کشور غیرقانونی است. همچنین اجازه‌ استفاده از سلاح فقط در انحصار دولت عراق خواهد بود.

انتهای پیام
captcha