برگزاری نمایشگاه قرآن؛ تلنگری برای بازگشت به فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3870120
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵

برگزاری نمایشگاه قرآن؛ تلنگری برای بازگشت به فرهنگ قرآنی

گروه فعاليت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن تلنگر مهمی برای برگشت به فرهنگ قرآنی است، پایان نمایشگاه نیز برای ما باید نقطه آغازی برای جریان فرهنگی و قرآنی باشد.

پایان نمایشگاه قرآن آغاز جریان‌های فرهنگی و قرآنی است

به گزارش ايكنا از قزوين، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم، نشست اصحاب فرهنگ و هنر در پاسداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که شب گذشته، 17 دی در نمایشگاه قرآن برگزار شد، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه قرآن با شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی مصادف شد، با توجه به این که فضای جامعه متاثر این رخداد تلخ قرار گرفت، نمایشگاه قرآن نیز متاثر از این رویداد شد.

وی افزود: با این حال برنامه‌های جنبی مختلفی در نمایشگاه برپا شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت، برگزاری این نمایشگاه تلنگر مهمی برای برگشت به فرهنگ قرآنی بود، پایان نمایشگاه نیز برای ما باید نقطه آغازی برای جریان فرهنگی و قرآنی باشد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار قاسم سلیمانی جهادگری نستوه بود که تا آخرین لحظه از پای نایستاد، آنچه در مورد سردار سلیمانی قابل توجه است و به وضوح می‌توان دید «سردار دل‌ها» بودن است که این امر را می‌توان در بین جامعه به خوبی مشاهده کرد.

وی بیان کرد: مهمترین ویژگی سردار سلیمانی شخصیت کاملاً قرآنی ایشان است، سلیمانی حامی و همراه قرآن بود و به محبوب‌ترین فرمانده نظامی کل دنیا تبدیل شد، فرماندهان نظامی معمولاً شناخته شده و محبوب نیستند اما سردارسلیمانی درکل جغرافیای اسلام و مقاومت دارای محبوبیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: محبوبیت ایشان به قدری است که بسیاری از کشورهایی که با نظام جمهوری زاویه داشتند نیز در مدح ایشان مطالبی گفتند که نشان از بزرگمردی این والا مرد است.

وی در پایان یادآور شد: نمایشگاه قرآن تا چهارشنبه شب ادامه دارد و کلیه افرادی که فرصت بازدید از نمایشگاه را نداشتند چهارشنبه می‌توانند به نمایشگاه مراجعه کنند، در برگزاری این نمایشگاه تلاش شده است که موارد مختلف مدنظر قرار گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده نمایشگاه با قدرت بیشتری برگزار شود.

برپایی نمایشگاه قرآن پس از چند سال وقفه

محمدحسین سلیمانی، مجری برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم قزوين نیز در ادامه این مراسم گفت: بعد از چندین سال وقفه در برگزاری نمایشگاه قرآن امروز شاهد برگزاری این رویداد مهم بزرگ فرهنگی در قزوين هستیم، آخرین نمایشگاه استانی در سال 92 برگزار شد.

وی افزود: از آن پس علی‌رغم تلاش مدیران وقت امکان برگزاری نمایشگاه قرآن فراهم نشد، آخرین تلاش نیز در ماه مبارک رمضان سال گذشته بود که باز هم محقق نشد، با پیگیری مجدانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزاری این نمایشگاه در این بازه زمانی محقق شده است که تلاش مسئولین و متولیان امر قابل تقدیر است.

مشی سردار سليمانی سرلوحه ماست

سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین نیز در این مراسم تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی یک کتاب مرجع بود که یک جلد داشت و غیر قابل چاپ بود، یاد و خاطره سردار سلیمانی همواره در دل‌ها باقی خواهد ماند، مشی و رفتار ایشان سرلوحه کار ما قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در مسجد امام حسن عسگری (ع) خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن در فضای خوب و مناسبی با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شده است و هیئت امنای مسجد هم همکاری خوبی داشتند.

شهردار قزوین اظهار کرد: امور فرهنگی و قرآنی از موارد مهم و دارای اولویت برای شهرداری است و سعی می‌شود مراکز فرهنگی و قرآنی در مناطق شهری را در حد بضاعت حمایت کرد.

به گزارش ایکنا، رونمایی از آلبوم ادعیه استاد کاظم نداف و تقدیر از فعالان قرآنی قزوین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha