حملات سنگین موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد/ ایران: این گام نخست بود/ خط فریب رسانه‌های آمریکا/ اولین برآورد‌ها از تلفات + فیلم
کد خبر: 3870124
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹
آخرین اخبار از عملیات «شهید سلیمانی»؛

حملات سنگین موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد/ ایران: این گام نخست بود/ خط فریب رسانه‌های آمریکا/ اولین برآورد‌ها از تلفات + فیلم

گروه سیاسی ـ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در عملیاتی، که «شهید سلیمانی» نام نهاده شده، حملات موشکی سنگینی را به سمت پایگاه آمریکایی عین الاسد آغاز کرد.

حملات سنگین موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد/ ایران: این گام نخست بود/ خط فریب رسانه‌های آمریکا/ اولین برآورد‌ها از تلفات + فیلم

به گزارش ایکنا؛ روابط عمومی سپاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

عین الأسد پایگاهی است که سال گذشته ترامپ همزمان با عید شکرگزاری در آن حضور یافت.

در این بیانیه آمده است:«زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس یازهرا (س) با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند، که جزئیات آن متعاقبا به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.»

واکنش منفعلانه پنتاگون

پنتاگون در واکنشی منفعلانه اعلام کرد که ما تمام اقدامات لازم را برای محافظت و دفاع از سربازان آمریکایی، شرکایمان و متحدان‌مان در منطقه انجام خواهیم داد.

منبع امنیتی در گفت‌وگو با المیادین: یک هواپیمای آمریکایی در باند فرودگاهی در پایگاه عین الاسد منهدم شده است.

پایگاه میدل‌ایست آی به نقل از المیادین نوشت: پایگاه نظامی الاسد عراق به صورت کامل نابود شده است. دست‌کم ۷ موشک به این پایگاه اصابت کرده است.

طنین الله اکبر در ایران

همزمان با انتقام سخت سپاه پاس اداران، نوای «الله اکبر» در شهرهای کشورمان طنین انداز شد.

با توجه به فاصله بین کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک‌ها) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به نظر می‌رسد که از موشک‌های فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر استفاده شده باشد.

رسانه‌های صهیونیستی نوشته‌اند که در سرتاسر فلسطین اشغالی وضعیت فوق‌العاده و آماده‌باش برقرار است.

رسانه‌ها از حمله موشکی به یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر داده‌اند.

نشست امنیتی فوق العاده کاخ سفید

کاخ سفید پس از تأیید حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی در عراق، نشست امنیتی فوق‌العاده برگزار کرد.

شبکه العالم از حمله موشکی به پایگاه التاجی در شمال بغداد، کنسولگری آمریکا در اربیل و یک پایگاه هوایی آمریکایی بین اربیل و عین‌کاوه خبر داد.

هم اکنون مردم برخی شهرها به خیابان‌ها آمده و فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

درخواست کمک پزشکی در عین الاسد

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که پایگاه عین الاسد خواستار کمک پزشکی شده است اما از حجم کشته و زخمی ها اطلاعی در دست نیست.

بنابر اعلام برخی منابع، حمله ایران به پایگاه هوایی عین السد آمریکا در عراق در نزدیکی مرز با اردن تا این لحظه با افزایش بیش ۴ درصدی قیمت نفت منجر شده است. در حالی که روز گذشته قیمت‌های جهانی نفت منفی شد اما از دقایقی پیش و پس از حمله روندی صعودی را در پیش گرفت و تا این لحظه به ۶۵.۲۹ دلار رسیده است.

شبکه الاتجاه عراق از فرار تروریست های ارتش آمریکا از پایگاه عین الاسد بعد از حمله ایران خبر داد.

شکبه خبر اعلام کرد: موشک های قیام و ذوالفقار در حملات امشب شلیک شد.

تکذیب کشته شدن عراقی ها در حملات موشکی 

دولت عراق ادعای مسئولان آمریکایی را در مورد کشته و زخمی شدن شهروندان عراقی در حمله به عین الاسد تکذیب و تاکید کرد به هیچ شهروند عراقی چه نظامی و چه غیر نظامی در این حمله موشکی آسیبی نرسیده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز که صفحه لحظه به لحظه و زنده برای پوشش اخبار مربوط به حملات موشکی سپاه ایجاد کرده است از خروج برخی از نیروهای ناتو از عراق خبر داده است.

آماده باش شهرکهای موشکی ایران

 یک منبع آگاه به رسانه های اعلام کرده که کلیه شهرکهای زیر زمینی موشکی در سراسر ایران برای هدف قرار دادن اهدافی که از پیش تعیین شده در حالت آماده باش صددرصد هستند. هرگونه اقدام نابخردانه در پاسخ به عملیات مقابله جویانه بامداد امروز ایران با عملیات بسیار سخت بر علیه کلیه اهداف تعیین شده مواجه خواهد شد. انجام عملیات بر علیه ایران از مبداء کشورهایی که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی آمریکا قرار داده‌اند با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

نطق ترامپ لغو شد

بر خلاف گزارش‌های اولیه، روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که ترامپ امشب سخنرانی نخواهد کرد. نشست شورای امنیت ملی آمریکا نیز به پایان رسیده است.

بنابر اعلام رسانه های عراقی، صدای چند انفجار در بغداد شنیده شد.

سخنگوی سنتکام در گفت‌وگو با پایگاه «ووکس» مدعی شد که مجموعا ۱۵ موشک شلیک شده که ۱۰ فروند آن‌ها به پایگاه عین الأسد برخورد کرده، ۱ فروند به پایگاه آمریکا در اربیل و ۴ فروند هم به هدف برخورد نکرده است.

پرواز بالگردهای آمریکایی از عین الاسد

بالگردهای آمریکایی از پایگاه عین الاسد به پرواز درآمدند و به احتمال زیاد مجروحان را منتقل می کنند.

منابع خبری: رهبری انقلاب بر عملیات موشکی ایران علیه پایگاه‌های آمریکا نظارت داشته‌اند

بنا بر اخبار حضرت آیت الله خامنه‌ای بر عملیات موشکی ایران علیه پایگاه های آمریکا نظارت داشته‌اند.

آتش گرفتن چند فروند هواپیمای آمریکایی

یک منبع بامداد چهارشنبه گفت که چند فروند هواپیمای آمریکایی به دنبال انفجار و اصابت موشک های ایرانی در پایگاه عین الاسد در حال سوختن بودند.

هواپیماهای آمریکایی پس از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های اشغالی آمریکا در عین‌الاسد و اربیل با موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران، در آسمان الانبار در عراق، الظفره امارات و اینجرلیک ترکیه به پرواز در آمدند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد امشب هیچ بیانیه ای درباره حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق صادر نخواهیم کرد.

این نخستین گام بود

شبکه تلویزیونی العالم به نقل از یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: این حمله موشکی، صرفاً نخستین گام بود و ما آمریکایی‌ها را رها نخواهیم کرد و ترامپ باید به فکر نیروهایش باشد و آنها را دور از کشورشان زیر آتش ما به حال خود رها نکند.

اولین واکنش ترامپ

از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.

توئیت ظریف

ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد.

ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

اولین برآوردها از تلفات نیروهای آمریکایی

یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه به رسانه‌ها اعلام کرده که مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم 80 نظامی آمریکایی کشته و حدود 200 نفر  زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه برون برده‌ شده‌اند.  

براساس اعلام این منبع آگاه، 20 نقطه حساس این پایگاه توسط 15 موشکی که شلیک شده، مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد. 104 نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.

نخستین واکنش انصارالله یمن به پاسخ موشکی ایران

محمدعلی الحوثی، عضو ارشد جنبش انصارالله و دبیرکل کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به پاسخ موشکی ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: «آنچه ایرانی‌ها درباره ادامه پاسخ اعلام کردند از مهمترین عوامل بازدارنده است؛ سلاح‌های آمریکایی و دولت این کشور که ملت یمن را می‌کشند، در عراق و ... نیز دست به کشتار می‌زنند؛ جنگنده‌های آمریکایی که کودکان، زنان، مردان، قضات، پزشکان، امدادگران و ... را در یمن کشتند، همان‌هایی هستند که سلیمانی و المهندس را کشتند.»

انتقاد شرمن از واکنش ترامپ

معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت «باراک اوباما» از اولین توئیت دونالد ترامپ درباره حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق و تاکید او بر اینکه «همه چیز خوب بوده»، به شدت انتقاد کرده است.

وی در پیامی توئیتری با مخاطب قرار دادن رئیس‌جمهور کشورش نوشت: «همه چیز خوب است!!؟؟ واقعا. اگر هر کس دیگری این حرف را زده بود، دونالد ترامپ او را تحقیر می‌کرد. البته این خبر خوبی است که هیچ تلفاتی وجود نداشته است و امیدوارم که برای عراقی‌ها هم اینطور بوده باشد اما دونالد ترامپ، اکنون یک برهه بسیار جدی است نه زمان حریف طلبیدن».

انگلیس پاسخ موشکی ایران به آمریکا را محکوم کرد

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس با محکوم کردن پاسخ موشکی ایران به آمریکا، درباره گزارش‌ها از تلفات و استفاده شدن موشک‌های بالستیک ابراز نگرانی کرد.

وی امروز (چهارشنبه) انتقام موشکی ایران از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران به دست نظامیان تروریست آمریکایی را محکوم کرد.

راب با صدور بیانیه‌ای توهین‌آمیز گفت: «ما این حمله به پایگاه‌های نظامی عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف از جمله انگلیس بودند، محکوم می‌کنیم».

بعیدی‌نژاد: ایران به دنبال گسترش تنش یا جنگ نیست

حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن در پیامی توییتری در واکنش به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، نوشت: ایران در یک اقدام دفاعی که در منشور سازمان ملل هم محفوظ است، به دو پایگاه نظامی آمریکا حمله کرد. ایران به دنبال گسترش تنش یا جنگ نیست. نیروهای مسلح ما کاملا آماده هستند تا به هرگونه ماجراجویی پاسخی قدرتمندانه بدهند. مردم و حکومت ایران کاملا پشت نیروهای مسلح‌شان هستند.

 

در حال تکمیل...

 

 

 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۲۳:۱۴
0
7
عالی
captcha