واکنش‌های داخلی به عملیات «شهید سلیمانی»؛ حمایت قاطع از سپاه و هشدار به آمریکا
کد خبر: 3870145
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

واکنش‌های داخلی به عملیات «شهید سلیمانی»؛ حمایت قاطع از سپاه و هشدار به آمریکا

گروه سیاسی ــ شخصیت‌های سیاسی و نظامی داخلی نسبت به عملیات موشکی سپاه علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق واکنش نشان داده و حمایت قاطع خود را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز، در انتقام ترور سپهبد سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، ده‌ها موشک به پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق شلیک کرد. 

سرلشکر باقری: هرچه سریع‌تر نیروهای تروریستی خود را از منطقه خارج کنید

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای نسبت به عواقب احتمالی پاسخ آمریکا به انتقام سخت سپاه پاسداران به سردمداران این کشور هشدار داد. و در این بیانیه اعلام کرد: اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریعتر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.

ربیعی: دولت از اقدام سپاه تشکر می‌کند

علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتی با اشاره به حمله صبح امروز سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد نوشت: از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم. به همان جایی که حمله از آن صورت گرفته پاسخ مشروع داده شد. ما به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌تر خواهد گرفت.

مشاوره فرمانده سپاه: آمریکایی‌‌ها پاسخ دهند منافعشان را به آتش می‌کشیم

حمیدرضا مقدم‌فر ،مشاور فرمانده کل سپاه، درباره حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق گفت: این سرعت عمل منتقمین قابل تحسین است. این عملیات پیش از خاکسپاری سردار سلیمانی و درست در همان ساعتی که اقدام جنایتکارانه آمریکا علیه ایشان انجام شدو علیه همان پایگاهی که عملیات ترور سردار سلیمانی از آنجا صورت گرفته بود انجام شد. هرگونه پاسخ آمریکایی‌ها موجب به آتش کشیده شدن تمام منافع آنها در منطقه می‌شود.

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به موشک باران یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام اخیر ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی و تعدادی از هم‌رزمان او یادآور شد: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور: سعودی‌ها در صلح کامل باشند

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به انتقام سخت و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام آمریکا نوشت: هر اقدام نامطلوب نظامی از سوی آمریکا در سطح منطقه با یک جنگ تمام عیار منطقه روبرو می‌شود. سعودی‌ها اما می‌توانند مسیری متفاوت را طی کنند؛ آنها می‌توانند صلح کامل داشته باشند.

سخنگوی سپاه: ترامپ پیام را دریافت کرد

رمضان‌شریف، سخنگوی سپاه، در اینباره گفت: پایگاه‌های مورد حمله از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای ظرفیت ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی بودند و به‌روزترین و پیشرفته تجهیزات نظامی را داشتند. آمریکا دستپاچه جلسه اضطراری تشکیل داد و اعلام کرد ترامپ سخنرانی می‌کند که لغو شد و او قطعاً پیام را دریافت کرد. پاسداران و رزمندگان جبهه مقاومت مصمم هستند راهی که حاج قاسم شروع کرده بود را با قدرت ادامه دهند و لحظه‌ای را برای تنبیه متجاوزان از دست نخواهند داد.

سردار کوثری: دیگر هیچ‌ جا برای آمریکایی‌ها امن نیست

سردار کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله نیز با اشاره به انتقام سخت ایران از آمریکا در پی شهادت سپهبد سلیمانی به ایسنا گفت: آنها خیال می‌کردند پایگاه‌هایی که در منطقه دارند برای همیشه امن است، اما باید بدانند که اینجا دیگر برای‌شان در هیچ زمانی امن نیست.

سردار سنایی‌راد: این حمله ضعیف‌ترین سناریوی ما بود

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا نیز تصریح کرد: این مرحله از اقدام تلافی جویانه سپاه علیه تروریسم آمریکایی ضعیف‌ترین سناریویی جمهوری اسلامی ایران بود که در راستای مطالبه‌ی ملی برای انتقام خون پاک شهید سلییمانی و همراهانش به اجرا گذاشته شد.

معاون عملیات سپاه پاسداران: پایگاه عین‌الاسد مرکز ترور بود

سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره عملیات انتقام شهید سلیمانی و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند دوران بزن در رو تمام شده است. در پی آلوده شدن دست استکبار به خون سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند «انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است» و سپاه هم وعده داد انتقام قطعی است و زمان و مکان را ما تعیین می‌کنیم، به‌خونخواهی شهید بزرگوار طی بررسی‌هایی که سپاه به‌عمل آورد پایگاه عین‌الاسد به‌عنوان چشم فتنه و جایی‌که عملیات‌های تروریستی آمریکا در منطقه از آنجا طراحی و اجرا می‌شد و ترور شهید سلیمانی هم از آنجا طراحی و اجرا شده بود، سپاه تصمیم گرفت تا این اتاق فرمان ترور را فشل کند و فرماندهی استکبار در منطقه را از بین ببرد.


علی مطهری:حمله به آمریکایی‌ها براساس آموزه‌های قرآنی بود

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد عراق براساس آموزه‌های قرآنی انجام شد، گفت: ما وظیفه داریم در مقابل ظلم و تعدی که به ما می‌شود پاسخ بدهیم و این اقدامی که صبح امروز انجام شد نشان داد که ایران در وعده‌ای که داده بود جدی و صادق است.

نمکی: حمله به پایگاه‌های آمریکا خبری خوش بود

وزیر گفت: خبر خوشی که امروز دریافت کردیم این بود که عزیزان ما در سپاه پاسداران توانستند پاسخ کوبنده ای به آمریکایی ها به خاطر جسارتی که کردند، بدهند. امیدواریم آمریکایی ها عاقلانه رفتار کنند و از این به بعد تجاوزی را طراحی نکنند که پاسخی کوبنده تر دریافت کنند.

 

انتهای پیام
captcha