رهبر انصارالله: آمریکا و اسرائیل سردمداران استکبار معاصر هستند
کد خبر: 3870357
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

رهبر انصارالله: آمریکا و اسرائیل سردمداران استکبار معاصر هستند

گروه بین‌الملل ــ رهبر جنبش انصارالله یمن، آمریکا و رژیم صهیونیستی را سردمدار استکبار جهانی در عصر معاصر دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، «سیدعبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن  امروز، ‌چهارشنبه به مناسبت «روز شهید» در این کشور سخنرانی کرد و گفت: این روز امسال با تحولات و اتفاقات زیادی همراه بوده است.

سید عبدالملک الحوثی گفت: آمریکا و اسرائیل که با سنایورها و نقشه‌‌های شیطانی به دنبال ضربه زدن به امت اسلام هستند، از سرمداران کفر و استکبار جهانی در عصر معاصر هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: «اگر در برابر آمریکا و اسرائیل تسلیم شویم، در این‌صورت اصول و ارزش‌های اسلام را از دست می‌دهیم».

رهبر انصارالله گفت: شر آمریکا حتی به غیرمسلمانان جهان مانند ملت ژاپن و ویتنام هم رسیده است.

وی تصریح کرد: ملتی در منطقه وجود ندارد که ایالات متحده به شکلی خصمانه و استکباری در آنجا حضور نداشته باشد. آیا می‌توان آنچه آمریکا در عراق، افغانستان و فلسطین انجام داده فراموش کرد؟

سید عبدالملک الحوثی گفت که عملیات موشکی ایران آغاز مسیری بزرگ برای نابودی هژمونی آمریکا بر منطقه است.

الحوثی ادامه داد: مردم در آمریکا از نادانی ترامپ صحبت می‌کنند، ولی رسانه‌های سعودی از او تمجید می‌کنند. ایالات متحده آمریکا، عربستان را می‌دوشد و از آن حفاظت هم نمی‌کند، این در حالی است که چوپان گاو را می‌دوشد، ولی لااقل از آن حفاظت می‌کند.

سیدعبدالملک الحوثی افزود: عملیات جنایتکارانه اخیر آمریکا که در آن فرماندهان مسلمان، آزاده و بزرگی به نام حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همرزمان به شهادت رسیدند، «تجاوزی آشکار» بود.

رهبر انصارالله با بیان اینکه آمریکا برای حاکمیت عراق و خون شهروندان عراقی احترامی قائل نیست، افزود: ایالات متحده در منطقه ما نفوذ کرده است؛ به طوری که هرکسی بخواهد را در هر زمانی و در هر مکانی هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه مقابله با آمریکا در صدر قرار داشته است. شلیک موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی بر اساس معادله اسلامی-قرآنی و موضع حکیمانه انجام شد.

سید الحوثی عنوان کرد: پیشنهاد من به برخی از کشورها این است که در محاسبات خود بازنگری کنند. ما بر ایستادگی کامل خود در برابر حملات آمریکا علیه  الحوثی خواستار بازنگری عربستان سعودی در خصوص سیاست‌های خصمانه خود در قبال جنگ یمن شد و ابراز امیدواری کرد که عربستان و امارات از این جنگ یمن که پنجمین سال آن هم رو به پایان است، عبرت بگیرند.

انتهای پیام
captcha