تلاش صهیونیست‌ها برای بستن مجدد مصلای باب‌الرحمه در مسجدالاقصی
کد خبر: 3870464
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

تلاش صهیونیست‌ها برای بستن مجدد مصلای باب‌الرحمه در مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل - اداره اوقاف اسلامی شهر قدس از تلاش صهیونیست‌ها برای بسته شدن مجدد مصلای باب‌الرحمه در مسجدالاقصی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «قدس»، اداره اوقاف اسلامی شهر قدس امروز، 19 دی‌ماه، تأکید کرد که با هرگونه تصمیم صهیونیست‌ها در دادگاه‌های این رژیم در خصوص مسجدالاقصی و مصلای باب‌الرحمه مخالفت می‌کند.

این اداره از تلاش صهیونیست‌ها برای بستن مجدد مصلای باب‌الرحمه در مسجدالاقصی خبر داد و گفت: همزمان با افزایش فشارها بر نمازگزاران فلسطینی، رژیم صهیونیستی با طرح دادخواستی، از دادگاه‌ این رژیم خواسته است تا دستور جدیدی برای بسته شدن مجدد مصلای باب‌الرحمه صادر کند.

«حاتم عبدالقادر» عضو اداره اوقاف قدس پیش‌تر گفته بود که مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز سال نوی میلادی،‌ در تلاش هستند تا تصمیمات جدیدی در مورد مسجدالاقصی، بسته شدن باب‌الرحمه، ادامه حملات به مسلمانان فلسطینی و جلوگیری از فعالیت اداره اوقاف قدس به اجرا درآورند.

پس از آن که مصلای باب‌الرحمه در سال 2013 میلادی از سوی مقامات صهیونیست به روی نمازگزاران فلسطینی بسته شده بود، در فوریه سال 2019 با تلاش‌های اداره اوقاف قدس به روی مسلمانان باز شد. اما مقامات صهیونیستی در پی آن هستند که با قانونی کردن بستن این مصلا، به نمازگزاران فلسطینی اجازه برگزاری نماز جماعت در این مکان مقدس را ندهند.

از این رو جنبش حماس از قشرهای مختلف مردم فلسطین دعوت کرد تا حضور گسترده‌ای در آیین نماز جمعه این هفته در مسجدالاقصی و مصلای باب‌الرحمه داشته باشند و با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحمیل حاکمیت خود بر این مکان مقدس مخالفت کنند.

حماس در بیانیه‌ای تصریح کرد که تلاش‌های اشغالگران برای بستن مجدد باب الرحمه و جدا کردن این مکان مقدس از مسجدالاقصی،‌ با انسجام و وحدت ملت فلسطین قطعاً‌ شکست خواهد خورد.
 
شیخ عکرمه صبری،‌ خطیب مسجدالاقصی نیز با محکومیت تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای بستن مجدد مصلای باب‌الرحمه، تأکید کرد: مقام مسجد‌الاقصی بالاتر از آن است که در برابر هر دادگاهی سر فرود آورد. ما رژیم اشغالگر اسرائیل و هر تصمیمی که از دادگاه این رژیم صادر شود، را به رسمیت نخواهیم شناخت.

خطیب مسجد الاقصی تأکید کرد: ما بر موضع خود ثابت قدم هستیم و متزلزل نخواهیم شد و تأکید می‌کنیم که مسجدالاقصی تنها از آنِ مسلمانان است و یهودیان و اشغالگران صهیونیست هیچ ارتباطی به مسجدالاقصی ندارند.
انتهای پیام
captcha