پیام‌های خون شهید سلیمانی و حضور میلیونی مردم به مسئولان کشور و زمامداران منطقه
کد خبر: 3870483
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۹
عباس سلیمی تبیین کرد:

پیام‌های خون شهید سلیمانی و حضور میلیونی مردم به مسئولان کشور و زمامداران منطقه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشور با بیان سبک و سیاق زندگی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: پیام خون حاج قاسم به دولت، خدمت صادقانه به این ملت نجیب، عدم به‌کارگیری عناصر دزد و بی‌لیاقت؛ به مجلس، وضع قوانین مؤثر به منظور تأمین امنیت در همه ابعاد و به قوه قضائیه برخورد شدیدتر با همه مفسدان و کسانی است که به بیت‌المال مسلمین دست‌اندازی و حقوق ملت را ضایع می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در مسجد ولی عصر(عج) شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: این فقط سعادت بندگان خاص خداست که شب هفتم شهادتشان مصادف با شب شهادت بانوی بی‌بدیل جهان اسلام و خاتون همه خوبی‌ها حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) باشد. اگر همه سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، هزاران میلیارد هزینه می‌کردند که در این برهه حساس به گونه‌ای نور چشم ما و سردار دل‌های ما یعنی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به نحوی از ما بگیرند که چهلم شهادت او دقیقا بیست و دوم بهمن شود، نمی‌شد، اما این اتفاق رخ داد؛ چراکه خدایی که مهندسی آفرینش را در ید با قدرت خود دارد، این مسائل را به خوبی مهندسی می‌کند. «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ».

معاون فرهنگی و امور بین‌المللی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: 99 درصد کسانی که در تشییع پیکر پاک سردار شهید ما شرکت داشتند، در طول مدت عمر خود حتی یک ثانیه او را ندیده بودند و یک کلام با او هم‌سخن نشده بودند. پس چگونه ممکن است تا چنین اجتماع عظیمی در پی شهادت این سردار بزرگ در مراسم تشییع پیکر مطهر او شرکت کنند؟ قرآن کریم پاسخ این سؤال را به خوبی می‌دهد که «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌‌اند، به زودى (خداى) رحمان براى آنان محبتى (در دل‌ها) قرار مى‌دهد.

وی افزود: به همین خاطر بود که نه فقط حزب‌اللهی‌ها، نه فقط بسیجی‌ها و نه فقط مؤمنان بلکه همه بینش‌های سیاسی، حتی افرادی که با انقلاب ارتباط ندارند، افرادی که شاید سراغ نماز نروند، افرادی که با سنگر حجاب کاری ندارند و ... همه برای او اشک ریختند و همه فریاد انتقام سر دادند. امروز همه ما در این خانه خدا گردهم آمدیم، تا با خون پاک این سردار بزرگ اسلام تجدید بیعت و میثاق کنیم.

پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: درود خدا بر شما مردم ولایتمدار شهر ری که علاوه بر حضور در کنار آحاد ملت ایران، به خاطر معرفت ذاتی که دارید، حاج قاسم را تنها نگذاشتید و در مسیر بهشت یک نماینده از میان خود، همراه او فرستادید. شهید وحید زمانی‌نیا، فرزند خطه ری کسی بود که در این مسیر نورانی در التزام رکاب حاج قاسم سلیمانی بود. شهید مصطفی میرزامحمدی عزیز و بزرگوار نیز از دیگر فرزندان شما مردم خوب و متدین شهر ری کسی بود که همزمان با شهید بزرگوار حاج قاسم به شهادت رسید و ما در این روزها که در معیت تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) شرفیاب محضر مبارک این خانواده‌های عزیز شدیم، به عظمت این شهدای بزرگ پی برده و دانستیم که خداوند متعال در انتخاب خود دقیق است و خوبان را گلچین می‌کند.

دو تفاوت عروج شهیدان با ما

پیام خون حاج قاسم به دولت، خدمت صادقانه به این ملت نجیب و بزرگوار، عدم به‌کارگیری عناصر دزد، مختلس و بی‌لیاقت و عدم به‌کارگیری عناصر دوتابعیتی و ... است

سلیمی ادامه داد: شهدا دو تفاوت اساسی با ما دارند. تفاوت اول ایشان با ما این است که شهدا خود عاشقانه و صادقانه می‌روند، اما ما را می‌برند و تفاوت دوم در این است که شهدا عارفانه و مخلصانه جان می‌دهند، اما کم نیستند مردمی که جان می‌کنند. شهیدان، عاشق این مسیر هستند و به همین خاطر حساب ایشان از بقیه افراد جداست. ما اگر یک نگاه منصفانه عاقلانه به دنیا بیفکنیم، به کمک قرآن کریم می‌توانیم تفاوت خود با شهدا را دریابیم.

عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: همه قبول داریم که سرانجام همه موجودات زنده مرگ است. روزی عارفی در محفلی دو سؤال را از مردم مطرح کردند که اگر در میان جماعت شما کسی هست که مطمئن است تا فردا صبح زنده می‌ماند از جای خود برخیزد، احدی برنمی‌خیزد و در ادامه نیز از ایشان می‌پرسد که با این عدم اطمینانی که دارید، اگر در میان شما احدی وجود دارد که خود را برای این سفر حتمی آماده کرده است، از جای خود برخیزید که باز کسی از جای خود بلند نمی‌شود و بعد می‌فرماید، عجب دارم از مطلبی که همه ما نسبت به آن یقین داریم و متأسفانه خود را برای این سفر آماده نکرده‌ایم، جای بسی تأمل و تعمق دارد. البته شهدای بزرگوار خود را آماده کرد‌ه‌ بودند و هیچ نگرانی نداشتند.

پیشکسوت قرآنی کشور اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی مدت‌ها پیش از شهادت خود نیروهای خود را جمع کرده و از آن‌ها گواهی و شهادت می‌خواهد که اگر شما می‌گویید که بنده انسان خوبی هستم، یادتان باشد که در کنار جنازه من این گواهی را بدهید. بنده عرض می‌کنم که هشتاد میلیون نفر این گواهی را دادند. اگر ما مقداری عمیق به این دنیا نگاه کنیم، مرگ را باور می‌کنیم.

سلیمی در ادامه سخنان خود افزود: جناب نوح(ع) قریب به دو هزار و پانصد سال عمر کرد که به نص صریح قرآن کریم نهصد و پنجاه سال آن ایام مأموریت پیامبری او بود که قرآن بر آن مهر تأیید زده و هیچ شکی در آن وجود ندارد. زمانی که فرشته مرگ حضرت عزرائیل(ع) برای قبض روح می‌آید، در آفتاب نشسته بود و از جناب عزرائیل رخصت می‌طلبد که به من اجازه بده تا از این آفتاب به سایه بروم و بعد جان من را بگیر او بعد از استیذان از خداوند به او اجازه می‌دهد و وقتی که جناب نوح(ع) در سایه قرار می‌گیرد قبل از آنکه جناب عزرائیل او را قبض روح کند، از ایشان سؤال می‌کند، ای پیامبری که از همه پیامبران بیشتر عمر کرده‌ای! این عمر طولانی تو چقدر طول کشید؟ و نوح(ع) که انسان صادق‌القولی بوده می‌فرماید به خدا سوگند به اندازه آمدن از آن آفتاب به این سایه که این نشان‌دهنده بحث گذران سریع عمر است.

توجه مجاهد در راه خدا به عرض زندگی

این قاری بین‌المللی ادامه داد: شهدا بیشتر از طول عمر به عرض عمر توجه کردند برای همین برخی افراد بودند که حتی صد سال یا بیشتر از خدا عمر گرفتند ولی هیچ خاصیتی در زندگی نداشتند، اما عمر یک شش‌ماهه امام حسین(ع) دنیا را تکان داد. عمر پسربچه‌ای دوازده ساله به گونه‌ای تأثیر داشت که امام خمینی(ره) فرمودند که رهبر شما حسین فهمیده است که در برابر دشمن متجاوز ایستاد و پیکر پاک خود را زیر تانک دشمنان انداخت.

سلیمی گفت: وقتی مرگ به پیامبری با عظمت مانند جناب سلیمان(ع) اجازه نمی‌دهد که در آن حالتی که ایستاده است، بنشیند تا چه رسد در بستر باشد و جان او را می‌گیرد و پس از ساعات طولانی به امر خداوند بزرگ و مبتنی بر نص صریح قرآن، موریانه مأموریت پیدا می‌کند و پایه عصای او را می‌جود و پیکر این پیامبر بزرگ بر روی زمین می‌افتد، تکلیف بقیه نیز مشخص است و مرگ برای همگان نیز همین خواهد بود.

مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: شخصیت‌های بزرگ و پاکی مانند حضرت عیسی بن مریم(ع)، حضرت ادریس(ع) و جناب خضر(ع) زنده هستند، اما آنان نیز به حکم کلی «كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ» باید بمیرند. در این میان خداوند متعال تنها یک دسته را استثنا کرده که شهیدان هستند. «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ»، «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ».

نه فقط حزب‌اللهی‌ها، نه فقط بسیجی‌ها و نه فقط مؤمنان بلکه همه بینش‌های سیاسی، حتی افرادی که با انقلاب ارتباط ندارند، افرادی که شاید سراغ نماز نروند، افرادی که با سنگر حجاب کاری ندارند و ... همه برای او اشک ریختند و همه فریاد انتقام سر دادند

پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند «اگر در شأن و عظمت شهدای راه خدا جز این آیه کریمه نبود، کافی بود که قلم‌های ملکوتی و ملکی شکسته شود. پس مثل من وامانده از حقایق چه بگویم و چه بنویسم که خاموشی بهتر و شکستن قلم اولی است». حاج قاسم عزیز ما و همه شهدای بزرگوار، چنین مقامی دارند و ما اگر در طول سال فقط چند روز را به یاد شهدا باشیم، جفا کرده‎ایم. اگر قلم‌ها در مورد شهدا تنها گه‌گاه شعری بسرایند و بنویسند، کوتاهی کرده‌اند. تقویم‌ها اگر فقط بعضی مناسبت‌ها را به نام شهدا نام‌گذاری کنند، جفا کرده‌اند. ما هم اگر تنها کوچه‌های خود را به نام شهدای بزرگوار کرده‌ایم و راه آن‌ها را فراموش کنیم، ستم کرده‌ایم.

سلیمی ادامه داد: شهید با شهادت خود برای همگان پیغام دارد. وقتی در رابطه با بحث شهادت به روایات نگاه می‌کنیم، غوغاست. شهادت، نعمتی است که نصیب همگان نمی‌شود. همگان دیدیم که در پی شهادت سردار بزرگ اسلام چه غوغایی در کشور ایجاد شد و همه مردم خواهان خونخواهی بودند. رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به این مورد اشاره کردند ولی متأسفانه برخی از عناصر ذلیل و بیچاره به رهبر بزرگوار ما پیام می‌دادند که با آمریکا درگیر نشوید!. البته چند ساعتی نگذشت که غرش موشک‌های سپاه اسلام، دهان این بیچارگان را بست.

شاگردان عاشورا به دشمن اعتماد نمی‌کنند

وی ضمن اشاره به بخشی از تاریخ ایران که انگلیسی‌های خبیث با سیاست‌های خود بخش عظیمی از مردم ایران را در جریان قحطی بزرگ در جنگ جهانی اول به کام مرگ بردند، افزود: ما شاگردان قرآن و فرزندان عاشورا هستیم و هرگز به دشمن اعتماد نمی‌کنیم. خداوند بزرگ می‌فرماید «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمی‌شوند مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى». (منظور از یهود اسرائیل خبیث و منظور از نصارا امروز همین آمریکای جنایتکار است).

پیشکسوت قرآنی کشور اظهار کرد: امروز به برکت قیام امام عزیز(ره) وسکانداری مقام معظم رهبری، شعور سیاسی ملت ما به جایی رسیده که همگی در هر تیپ و ظاهری اعلام می‌کنند که این اشرار باید از منطقه بیرون روند. این همه علمای بزرگوار ما و مداحان و ذاکران در منبرها به ما گفته‌اند که امام حسین(ع) فرموده است که «من زندگی با ستم‌کاران را نمی‌پذیرم و مرگ با عزت را به زندگی و سازش با ستم‌کاران ترجیح می‌دهم و مرگ نزد من مانند یک گردنبند زیبا بر گردن دختران است.

سلیمی افزود: طبق روایات اگر از شهیدان سؤال شود که آیا می‌خواهید به دنیا بازگردید؟ همگان پاسخ می‌دهند که آری! ما علاقه داریم که به دنیا بازگشته و دوباره در راه خدا جانبازی کنیم. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «اگر کسی پشت سر رزمنده‌ای غیبت کند و یا او یا خانواده‌اش را اذیت کند، در روز قیامت بیرقی بر گردنش نصب می‌کنند و او را بدون حساب و کتاب سرنگون در آتش می‌کنند».

خطر مضاعف شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی برای آمریکا

وی با بیان اینکه شهدای بزرگوار ما نرفته‌اند که ما مشغول دنیا باشیم، گفت: حاج قاسم بزرگوار و یاران شهید او برای همه پیام دارند. اولا که آمریکا فهمید که شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی خیلی خطرناکتر است. خون پاک شهید سلیمانی ثمرات فراوانی داشته است که ترس و وحشت سردمداران غرب و برخی شیوخ ذلیل منطقه جزئی از این ثمرات است. اتحاد مردم ایران و عراق، خروج نیروهای غربی، آبیاری درخت مقاومت، قدرت بیشتر محور مقاومت در لبنان، عراق، فلسطین و یمن، رفراندوم عظیم ملت ایران در حمایت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ... نیز از دیگر ثمرات خون پاک این سردار بزرگ اسلام است.

پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: اولین پیام حاج قاسم، پیام قرآنی «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» یعنی ارتقای توانمندی رزمی، تسلیحات و آمادگی رزمی برای مقابله با دشمن است. پیام خون حاج قاسم به دولت نیز خدمت صادقانه به این ملت نجیب و بزرگوار، عدم به‌کارگیری عناصر دزد، مختلس و بی‌لیاقت، عدم به‌کارگیری عناصر دوتابعیتی و ... است. وظیفه مجلس، وضع قوانین مؤثر و کاربردی به منظور تأمین آسایش و امنیت مردم در همه ابعاد است. پیام حاج قاسم به قوه قضائیه برخورد شدیدتر با همه مفسدان و کسانی است که به بیت‌المال مسلمین دست‌اندازی و حقوق ملت بزرگوار را ضایع می‌کنند.

سلیمی در پایان اظهار کرد: پیام حاج قاسم سلیمانی به زمامداران منطقه این است که از ابرقدرت‌‌ها نترسید و به فکر ملت خود باشید. بیگانگان را از سرزمین خود بیرون کنید و در خدمت ملت‌های مسلمان باشید. همانگونه که مدافعان حرم در دفاع از حرم حضرت زینب(س) شعار می‌دادند که «کلنا عباس»، ما نیز به رهبر بزرگوار انقلاب صادقانه عرض می‌کنیم که درست است که مقام حاج قاسم بزرگوار خیلی بالا بود، اما به شما عرض می‌کنیم که «کلنا قاسم». همه بدخواهان بدانند که حاج قاسم یک فرد نبود، بلکه یک فرهنگ، نماد و ایدئولوژی است و نمی‌توان آن را از مردم گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha