تأکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت همبستگی و اهتمام به منافع عمومی کشور
کد خبر: 3870516
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

تأکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت همبستگی و اهتمام به منافع عمومی کشور

گروه بین‌الملل ـ مرجعیت دینی عراق بر ضرورت همکاری و همبستگی در زمان سختی‌ها و ترجیح دادن منافع و مصلحت عمومی بر منافع شخصی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، سید احمد الصافی، نماینده و معتمد آیت‌الله العظمی سیستانی، در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز کربلا که در صحن مطهر حرم حسینی برگزار شد، بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی را قرائت کرد.

در بیانیه دفتر مرجعیت دینی عراق آمده است: در زمان سختی‌ها و بدبختی‌ها، همکاری و همبستگی یک ضرورت مهم است و این مسئله محقق نمی‌شود مگر این که طرف‌ها منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

آیت‌الله سیستانی تأکید کرد: تعامل براساس روش غلبه و زورآزمایی از سوی طرف‌های مختلفی که بخشی از قدرت، نفوذ و امکانات را در دست دارند، و تلاش هر یک از آنها برای تحمیل دیدگاه خود بر بقیه، به تقویت بحران و دشواری حل آن منجر خواهد شد و در نتیجه ممکن است به ضرر همگان تمام شود و قطعا خسارت بزرگتر از آن نصیب کشور و عموم مردمی خواهد شد که هیچ دخالتی در درگیری های داخلی و خارجی جاری ندارند و برایشان به اندازه امنیت کشورشان، و ثبات آن و حفظ استقلال، حاکمیت و فراهم کردن زندگی کریمانه برای خود و فرزندانشان اهمیت ندارد.

مرجعیت دینی عراق در ادامه از همگان خواست که به مسئولیت ملی خود پایبند باشند و این احساس را از طریق اتخاذ مواضع تأثیرگذار برای حل بحران کنونی عملی کنند و درخواست‌های اصلاح را از طریق یک نقشه راه  که تدوین‌کننده راه خروجی برای این بحران باشد، اجابت کنند.
 
آیت‌الله سیستانی در پایان بر حفظ حاکمیت عراق و تشکیل حکومت مبتنی بر خواست و اراده مردم که در خدمت تمامی شهروندان با وجود تمامی گرایش‌های دینی و قومی باشد، تأکید کرد و گفت: دهه‌ها جنگ، رنج و سختی در تمامی سطوح برای ملت عراق کافی است.
انتهای پیام
captcha