ابراز آمادگی یک مرجع دینی در عراق برای پست نخست‌وزیری  
کد خبر: 3870722
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

ابراز آمادگی یک مرجع دینی در عراق برای پست نخست‌وزیری  

گروه بین‌الملل ــ یکی از مراجع دینی عراق در پاسخ به درخواست‌های مکرر مردم، برای نامزدی در پست نخست‌وزیری این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «السومریه نیوز»، دفتر رسانه‌ای شیخ «قاسم الطائی» مرجع دینی عراق، امروز، 21 دی‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرجع تقلید اخیراً در حال بررسی امکانات برای نامزدی در پست نخست‌وزیری است و برای این منظور برنامه کاملی در اختیار دارد.
 
این دفتر اعلام کرد: تصمیم شیخ الطائی پس از آن اعلام شد که درخواست‌های متعددی از سوی معترضان عراقی به ویژه معترضان استان «ذی‌قار» برای نامزدی وی در منصب نخست‌وزیری عراق به او رسیده است.
 
در این بیانیه آمده است: معترضان عراقی ضمن درخواست‌ خود از این مرجع دینی، اعلام کردند که به قدرت شیخ الطائی برای خارج کردن کشور از وضعیت کنونی اعتماد کامل دارند. همچنین شیخ الطائی، برنامه کاملی برای دریافت این منصب آماده کرده است که شامل پیگیری قضایی همه فاسدان اداری و اقتصادی از سال 2003 تا کنون و محاکمه کوچک و بزرگ‌ آنها است.
 
شیخ قاسم الطائی، یکی از مراجع دینی نجف اشرف و از مؤسسان جریان صدر در عراق است. او در زمان صدام حسین، یکی از مخالفان سرسخت نظام حاکم بود و در عملیات نظامی علیه نظام صدام نیز در آن زمان مشارکت می‌کرد.

انتهای پیام
captcha