انتقاد از تحریف تاریخ فلسطین در مسابقه تلویزیونی آمریکایی
کد خبر: 3870909
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

انتقاد از تحریف تاریخ فلسطین در مسابقه تلویزیونی آمریکایی

گروه بین‌الملل ــ یک مسابقه تلویزیونی در آمریکا که در آن اعلام شد حضرت مسیح (ع) در سرزمین فلسطین به دنیا نیامده، با اعتراض گسترده روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، یک مسابقه پرطرفدار تلویزیونی آمریکایی با نام «جپردی» (Jeopardy) با انتقادات بینندگان روبرو شده است. مجری این مسابقه به یک شرکت‌کننده که بیت‌اللحم، زادگاه عیسی مسیح (ع) را در فلسطین اعلام کرده بود گفت که این پاسخ اشتباه است.

الکس تربک مجری مسابقه پرسید کلیسای مهد که به باور مسیحیان محل تولد حضرت عیسی(ع)‌ است، در کجا قرار دارد؟ «کیتی نیدل» شرکت‌کننده مسابقه در پاسخ گفت: فلسطین. اما مجری به او گفت که این جواب، غلط است. یک شرکت‌کننده دیگر پاسخ داد: اسرائیل و مجری جواب او را پذیرفت.

این اقدام، انتقادات زیادی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. برخی کاربران، با تأکید بر این که بیت‌اللحم بخشی اشغال شده از فلسطین است،‌ اقدام مجری برنامه را غیر قابل قبول دانستند. آنها همچنین به خاطر تأیید اشغالگری غیرقانونی اسرائیل، خواستار عذرخواهی برگزار‌کنندگان مسابقه شدند.

«عمران صدیقی» مدیر شعبه آریزونای شورای روابط آمریکایی اسلامی گفت: این اقدام نشان می‌دهد چقدر اشغالگری اسرائیل و تحریف تاریخ مردم فلسطین به امری عادی تبدیل شده است.

«جیمز زاگبی» صاحب‌نظر آمریکایی نیز گفت که این اقدام توهین به تاریخ، واقعیت و هزاران فلسطینی تحت ستم در بیت‌اللحم است.
 
لازم به ذکر است کلیسای مهد در بیت‌اللحم در کرانه باختری واقع شده که در جهان به عنوان بخشی از فلسطین شناخته می‌شود. رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه در سال 1967 کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس را اشغال کرد و این سرزمین‌ها هیچ‌گاه از سوی سازمان‌های بین‌المللی به عنوان بخشی از این رژیم به رسمیت شناخته نشد.
 
 
انتهای پیام
captcha