برگزاری پیوسته محافل قرآنی تا چهلم شهدای مقاومت
کد خبر: 3870924
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
میرزاجانی خبر داد:

برگزاری پیوسته محافل قرآنی تا چهلم شهدای مقاومت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر کمیته اجرایی ستاد هماهنگی ویژه‌برنامه‌های قرآنی بزرگداشت شهید سلیمانی با اشاره به برپایی جلسه این کمیته،‌ گفت: در این جلسه بر تدوین ویژگی‌های قرآنی سردار سلیمانی، همچنین ادامه‌دار بودن برنامه‌های این ستاد تا روز چهلم شهدای مقاومت تأکید شد.

گردآوری ویژگی‌های قرآنی سردار سلیمانی / برگزاری دامنه‌دار برنامه‌ها تا چهلم شهدای مقاومت

محمدتقی میرزاجانی، دبیر کمیته اجرایی ستاد هماهنگی ویژه‌برنامه‌های قرآنی یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری جلسه این کمیته در صبح روز 22 دی‌ماه گفت: اعضای این کمیته که در جلسه روز گذشته ستاد بزرگداشت مشخص شده بودند، درباره مراسمی که روز پنجشنبه، 26 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) میدان سپاه برگزار می‌شود به گفت‌وگو پرداختند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن افزود: در این جلسه در مورد محتوای برنامه‌های این محفل بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد در این محفل، شاهد تلاوت قاریان و اساتید برجسته و بین‌المللی کشور، ذکر مصائب اهل بیت(ع) با حضور مداحان شناخته شده کشور، همچنین سخنرانی یکی از شخصیت‌های فرهنگی و نظامی باشیم.

میرزاجانی با بیان اینکه در جلسه کمیته اجرایی بر پوشش رسانه‌ای مطلوب این محفل تأکید شد، تصریح کرد: همچنین در مورد تبلیغات محیطی و درون‌شهری و پشتیبانی مطلوب رسانه‌ای از این برنامه که با حضور جامعه قرآنی کشور و آحاد مردم شریف برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر شد و در ادامه به صورت جزئی نسبت به مسائل مورد اشاره تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دبیر کمیته اجرایی ستاد هماهنگی ویژه‌برنامه‌های قرآنی بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی به برگزاری جلسه دیگر این کمیته در روزهای آینده و تا قبل از برگزاری محفل اشاره و اظهار کرد: در آن جلسه درباره تصمیمات اخذ شده و میزان پیشرفت کارها تبادل نظر و بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

میرزاجانی بیان کرد: همه نهادهایی که در جلسه امروز حضور داشتند، اعلام آمادگی کردند تا با تمام توان نسبت به برگزاری باشکوه این محفل اهتمام داشته باشند و حضور پیدا کنند. بر همین اساس امیدواریم این اتفاق بیفتد و جامعه قرآنی هم بتواند به سهم خود ادای دین شایسته‌ای نسبت به حادثه شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه کمیته اجرایی، حداقل یک جلسه دیگر با هدف بررسی آخرین جزئیات مراسم پیش‌رو، تشکیل خواهد شد، گفت: علاوه بر آن جلسه ستاد هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی شهادت سردار سلیمانی نیز روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی ستاد هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در مورد دیگر برنامه‌هایی که این کمیته تدارک دیده است، گفت: تصمیم بر این شده است که محفل روز پنجشنبه یکی از برنامه‌های جامعه قرآنی در تهران باشد و در ادامه در مورد برگزاری محافل متعدد در استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شود تا به عنوان فعالیت‌های تکمیلی در این حوزه برگزار شود.

میرزاجانی با تأکید بر اینکه حرکت شکل گرفته به همت جامعه قرآنی پیوست‌های دیگری نیز دارد، بیان کرد: از جمله این پیوست‌ها تهیه یک تألیف از ویژگی‌های قرآنی سردار شهید قاسم سلیمانی خواهد بود. همچنین اعزام کاروان قرآنی انقلاب به استان‌های مختلف کشور که به همت رادیو و شبکه قرآن و معارف سیما و پشتیبانی نهادهای دیگر برگزار می‌شود از دیگر پیوست‌های تکمیلی ادای دین جامعه قرآنی نسبت به شهدای مقاومت خواهد بود. برنامه‌ها به گونه‌ای تدارک دیده خواهد شد که این حرکت و فعالیت‌ها تا روز چهلم شهادت شهدای مقاومت که روز 22 بهمن‌ماه است، ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha