توسعه فرهنگ قرآنی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد
کد خبر: 3871342
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

توسعه فرهنگ قرآنی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ امام جمعه آباده با بیان اینكه امروز بیش از گذشته باید در راه فرهنگ قرآنی گام برداشت، گفت: توسعه فرهنگ قرآنی باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی خراسانی، امام جمعه آباده امروز، 23 دی‌ماه در دیدار با مدیران مؤسسات قرآنی این شهرستان با اشاره به توطئه‌های بی‌شمار دشمنان علیه نظام اسلامی، تنها راه مقابله با آن اهداف شوم را ترویج فرهنگ قرآنی و اخلاق در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان دانست.
وی افزود: امروز بیش از گذشته باید در راه فرهنگ قرآنی گام برداشت و برای ترویج این فرهنگ مقدس تلاش كرد چرا که دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند با توطئه‌های خود مانع از رشد احکام اسلام و قرآن در بین مردم شوند و این زنگ خطری است که باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.
امام جمعه آباده بیان كرد: همان‌طور که در سایر رویدادهای فرهنگی و هنری از روش‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی استفاده می‌شود، ترویج فرهنگ قرآن و عترت نیز باید با روش‌های خلاقانه و نوآورانه در بین کودکان و نوجوانان انجام شود تا به فضل خدا این فرهنگ با برنامه‌ریزی صحیح، هر چه بیشتر و بهتر در سطح خانواده‌ها رشد پیدا کرده و آینده درخشانی را برای آنان رقم بزند.
هادی فرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پشتیبانی‌های امام جمعه آباده در راه ترویج فرهنگ قرآن و عترت گفت: آباده به عنوان شهر فرهنگی در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی، مذهبی، فرهنگی و هنری صاحب افراد ممتاز و برتر بوده و این یک نشان برجسته برای ماست تا با استفاده از این ظرفیت‌ها برای فرهنگ‌سازی در بین مردم تلاش کنیم.
وی با اشاره به عملکرد چشمگیر مؤسسات قرآنی این شهر افزود: مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن و عترت دارند و آزمون قرآنی که همه ساله از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود از فعالیت‌های خوب آن مؤسسات بوده که افتخارات بسیاری را برای شهرستان رقم زده‌اند.
فرخی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این شهرستان گفت: در سال جاری به حول و قوه الهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم در تاریخ 11 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود که 101 نفر از قرآن‌آموزان و فعالین قرآنی شهرستان آباده در این آزمون به رقابت خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha