جلوه ایجاز در فیلم‌های 114 ثانیه‌ای مبین/ قرآن خود قصه‌گوست
کد خبر: 3871370
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:

جلوه ایجاز در فیلم‌های 114 ثانیه‌ای مبین/ قرآن خود قصه‌گوست

گروه هنر ــ علیرضا تابش ضمن ارزشمند دانستن جشنواره فیلم‌های ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین در حوزه فعالیت‌های هنری و قرآنی دانشجویان، اظهار کرد: مشهور است که در فضای رسانه‌های امروز، پنج ثانیه بیشتر برای جذب مخاطب فرصت وجود ندارد و دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره تا حدود زیادی به این موضوع اهتمام داشته‌اند.

جلوه ایجاز در فیلم‌های 114 ثانیه‌ای مبین/ قرآن خود قصه‌گوست

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: جشنواره دانشجویی فیلم‌های ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین اقدام ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های هنری _ قرآنی دانشجویان است و برگزاری موفق این رویداد را به جهاددانشگاهی و سازمان قرآنی دانشجویان تبریک می‌گویم.


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اهمیت فیلم‌های کوتاه با موضوعات قرآنی گفت: قرآن خود قصه‌گوست؛ هم به لحاظ تکنیکی و هم از منظر دراماتیک. داستان یوسف پیامبر که «احسن القصص»(بهترین قصه‌ها)، مثال خوبی است.


تابش «فیلم کوتاه» را رسانه‌ای مؤثر برای بیان موضوعات و پیام‌های مهم دانست و افزود: برای ایجاز، مثالی درخشان‌تر از کتاب مقدس قرآن شاید نتوان پیدا کرد؛ به روایتی تمام پیام دین اسلام را با تمام مختصاتش می‌توان در سوره حمد و در همین چند آیه یافت.


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درک صحیح از دنیای رسانه‌های نوین را مهم دانست و گفت: دنیای نو، دنیای لحظات است؛ در فضای رسانه‌های امروز، پنج ثانیه بیشتر برای جذب مخاطب فرصت وجود ندارد. این دنیا را باید شناخت و با ملزوماتش آشنا بود؛ اقدامی که دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره تا حدود زیادی انجام داده‌اند.

انتهای پیام
captcha