بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه برای تحقق جامعه ایمانی در جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین
کد خبر: 3871376
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه برای تحقق جامعه ایمانی در جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین

گروه هنر ــ رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: برگزاری نخستین جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین، این امیدواری را در دل دغدغده‌مندان اخلاق و مصلحان اجتماعی ایجاد می‌کند که برای شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر تحقق جامعه ایمانی و قرآنی و نیز پاسخ به شیطنت‌ها و جنگ نرم دشمن امکان استفاده مطلوب از ظرفیت هنر و رسانه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین، عصر امروز، ۲۳ دی‌ماه، با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی دیگر از مسئولان و قرآنیان کشور در محل خانه هنرمندان تهران برگزار شد.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم بیان کرد: مشارکت دادن مخاطبان رسانه در تولید محتوا، با ابراز نظر در بستر یک فعالیت هنری حرفه‌ای یا آماتور، مدتی است که در دنیا تجربه شده و تأثیرات آن مورد توجه صاحب‌نظران مدیریتِ رسانه قرار گرفته است. تعامل به وجود آمده، به ویژه زمانی که آثار مردمی در بستر مناسب و جذاب به نمایش گذاشته می‌شود، به حفظ و افزایش مخاطبان و ایجاد احساس درونی مثبت نسبت به این‌گونه مشارکت و در نهایت ایجاد آمادگی برای تغییر رفتار بر اساس مشی رسانه منجر خواهد شد که هدف اصلی سیاست‌گذاری‌ها است.

وی تصریح کرد: برگزاری نخستین جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین، از سوی بخشی از نهاد جهاد دانشگاهی که هم تجربه فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای دارد و هم سال‌ها است فعالیت‌های هنری، دانشجویی و دانشگاهی با محوریت مفاهیم بلند قرآن کریم و معارف ناب اهل بیت(ع) را رصد کرده، این امیدواری را در دل دغدغده‌مندان اخلاق و مصلحان اجتماعی ایجاد می‌کند که برای شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر تحقق جامعه ایمانی و قرآنی و نیز پاسخ به شیطنت‌ها و جنگ نرم دشمن، بتوان از ظرفیت هنر و رسانه استفاده مطلوب کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه افزود: آنچه در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است، هم‌زبانی با مخاطب، به کارگیری شیوه‌های نو، جوان‌پسند و اقناع‌کننده برای دعوت به مشارکت و رعایت دقیق و بند به بند هرآنچه به عنوان مفاهیم معنوی و انسانی به رقابت گذاشته شده، از سوی خود برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان است.

طیبی گفت: اکنون که اولین دوره جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین به پایان خود نزدیک می‌شود، لازم می‌دانم ابتدا از پدیدآورندگان 244 اثر حاضر در جشنواره قدردانی کنم و برای همه این عزیزان، آرزوی توفیق و سربلندی کنم. همچنین از سازمان قرآنی دانشگاهیان که از مجموعه‌های فعال فرهنگی جهاد دانشگاهی است و سایر نهادها و دستگاه‌های همکار در این  طرح، حق‌شناسی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: امیدوارم که در دوره‌های آتی، این جشنواره گسترده‌تر و بهتر از دوره کنونی، با مشارکت شایسته‌تر نسل جوان و دانشجویان برگزار شود. از آنجا که نقش زنان و دختران مسلمان سرزمینمان در موضوعات انتخاب شده برای جشنواره از سبک زندگی و آموزه‌های اخلاقی گرفته تا آثار و برکات نیک در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تربیت مجاهدین فی سبیل‌الله و فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه مهم واجبات الهی، بسیار حائز اهمیت و ممتاز است، ضروری می‌دانم در دوره‌های بعد، برنامه‌ریزی دقیقی برای جلب مشارکت آنان صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha