بسته خبری تحولات عراق/ حمایت حشدالشعبی از تصمیم ضدآمریکایی پارلمان  
کد خبر: 3871430
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

بسته خبری تحولات عراق/ حمایت حشدالشعبی از تصمیم ضدآمریکایی پارلمان  

گروه بین‌الملل ــ حمایت حشدالشعبی از تصمیم پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی، هشدار فرماندهی پلیس کربلا به خشونت‌طلبان، دفع حمله داعش به گذرگاه مرزی عراق و فعالیت کمیته حقیقت‌یاب درباره شهادت فرماندهان مقاومت از مهم‌ترین تحولات این کشور است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المعلومة»، حشدالشعبی عراق بار دیگر حمایت خود را از تصمیم پارلمان عراق و عادل عبدالمهدی، رئیس دولت پیشبرد امور عراق برای اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور اعلام کرد.
 
فرماندهان، معاون و مسئولان بخش‌های مختلف حشدالشعبی شامگاه دوشنبه، 23 دی ماه، با برگزاری نشستی مهم‌ترین اولویت‌های امنیتی و نظامی بسیج مردمی را مورد بررسی قرار دارند و بر ضرورت تداوم اجرای عملیات‌های گسترده برای مقابله با بقایای داعش تأکید کردند.
 
همچنین در این نشست توسعه سازوکارهای آموزشی و تقویت هماهنگی با نیروهای امنیتی عراق و تصمیم پارلمان عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور مبنی بر ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی از عراق مورد تأکید قرار گرفت.
 
فرماندهان بسیج مردمی عراق در نشست مذکور تلاش برای تقویت هر چه بیشتر مواضع دفاعی و محافظت از مرزهای این کشور را نیز خواستار شدند.
 
تحقیق درباره ترور سردار سلیمانی و المهندس
 
از سوی دیگر، مهدی تقی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، اعلام کرد: نتایج اقدامات کمیته حقیقت‌یاب درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس طی روزهای آینده تکمیل و هفته آینده به پارلمان ارائه خواهد شد.
 
هشدار فرماندهی پلیس کربلا به خشونت‌طلبان
 
از سوی دیگر، فرماندهی پلیس کربلا در بیانیه‌ای درباره تظاهرات در این استان تأکید کرد: نیروهای امنیتی توانایی حفاظت از کربلای معلی را دارند و پاسخ خرابکارانی که سعی می‌کنند اعتراضات را منحرف کنند، خواهند داد. همچنین، نیروهای امنیتی سعی می‌کنند نمایندگانی را برای گفت‌وگو با معترضان و بررسی مطالباتشان بفرستند تا آنها را به اجتناب از هر گونه خشونت و درگیری متقاعد کنند.
 
در این بیانیه از همه شیوخ و رؤسای قبایل و روشنفکران استان کربلا درخواست شده است که برای تقویت امنیت و ثبات کشور و حفظ اعتراضات مسالمت‌آمیز با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.
 
این بیانیه پس از آن صادر شد که عده‌ای از معترضان شامگاه یکشنبه مقر یکی از احزاب را در استان کربلا به آتش کشیدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
 
دفع حمله داعش به گذرگاه مرزی غرب عراق
 
همچنین پایگاه خبری السومریه‌ نیوز گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور شامگاه دوشنبه حمله عناصر داعش به گذرگاه مرزی «الولید» در مرز این کشور و استان الانبار در سوریه را دفع کردند.
 
به دنبال اعتراض‌های اخیر در عراق و سوءاستفاده تروریست‌ها از هرج و مرج ایجاد شده، اقدامات تروریستی در چند استان این کشور از جمله بغداد، دیاله، صلاح الدین و الانبار افزایش یافته است.
 
پیش‌تر حشدالشعبی عراق هشدار داده بود که به دلیل ناامنی‌ها در استان‌های الانبار و دیاله احتمال بازگشت داعش به عراق وجود دارد.
انتهای پیام
captcha