بهره‌مندی از بخش‌نامه‌های جدید؛ لازمه قانون معافیت پرداخت هزینه‌های مصرفی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3871432
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

بهره‌مندی از بخش‌نامه‌های جدید؛ لازمه قانون معافیت پرداخت هزینه‌های مصرفی مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسات قرآنی بسیاری در زمینه پرداخت هزینه‌های مصرفی برق، آب و فاضلاب دچار مشکل هستند که باید برای حل آن از بخش‌نامه‌های به‌روز استفاده کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان؛ علی‌اکبر غلامی، معاون امور مؤسسات قرآنی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به موضوع پرداخت هزینه مصارف ماهیانه و انشعاب آب، برق و گاز برای مؤسسات قرآنی سطح کشور گفت: این موضوع یکی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های مؤسسات قرآنی کشور محسوب می‌شود، مؤسساتی که هیچ گونه درآمدی از فعالیت‌های فرهنگی خود ندارند و حتی از درآمد خود برای پیشبرد اهداف فرهنگی کشور هزینه می‌کنند.

وی افزود: اما با پیگیری‌ها و مکاتبات معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت ملی گاز ایران، ‌شرکت توانیر و شرکت آبفای کشور، از سال 94 به بعد مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها از پرداخت هزینه انشعاب و مصارف ماهیانه آب، برق و گاز براساس بخش‌نامه‌های اعلام شده معاف شدند.

غلامی ادامه داد: علی‌رغم ابلاغ این بخش‌نامه به ادارات برق و آب و فاضلاب و... متاسفانه، مؤسسات قرآنی بسیاری در این حوزه دچار مشکل شدند و با پیگیری‌های اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از ادارات مربوطه مشخص شد، مؤسسات قرآنی برای بهره‌مندی از این قوانین، باید از بخش‌نامه‌های به‌روزرسانی شده هر یک از این قوانین استفاده کنند.

وی افزود: بر همین اساس، موسسات می‌توانند برای دریافت بخش‌نامه معافیت موسسات قرآنی از پرداخت هزینه انشعاب و مصرف ماهیانه برق در سال‌های 94، 95، 96، 97، روی شماره سال و بخش‌نامه به‌روزرسانی شده در سال 98، اینجا کلیک کنند، در این بخش‌‌نامه در مورد 3، بند 3، به بخشودگی‌های هزینه برق مصرفی به صراحت اشاره و براساس آن فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها، از پرداخت این هزینه‌ها معاف خواهند بود.

غلامی گفت: موسسات می‌توانند برای دریافت بخش‌نامه معافیت موسسات قرآنی از پرداخت هزینه انشعاب و مصرف ماهیانه آب در سال‌های 94، 95، 96، 97، روی شماره سال و بخش‌نامه به‌روزرسانی شده در سال 98، اینجا کلیک کنند، در این بخش‌نامه در مورد 2، بند 2، به بخشودگی‌های هزینه آب مصرفی به صراحت اشاره و بر اساس آن فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها، از پرداخت این هزینه‌ها معاف خواهند بود.

معاون امور مؤسسات قرآنی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: بخش‌نامه معافیت مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه انشعاب و مصرف ماهیانه گاز، همان بخش‌نامه ابلاغ شده در سال 94 است و مؤسسات می‌توانند همان بخش‌نامه قبلی را از اینجا دریافت و استفاده کنند.

در این بخش‌نامه در مورد 2، بند 2، به بخشودگی‌های هزینه گاز مصرفی به صراحت اشاره و براساس آن فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها، از پرداخت این هزینه‌ها معاف خواهند بود.

انتهای پیام
captcha