برگزاری محافل قرآنی یادبود شهید سلیمانی در شعب مهد قرآن
کد خبر: 3871503
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

برگزاری محافل قرآنی یادبود شهید سلیمانی در شعب مهد قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ محافل قرآنی یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در شعب و مراکز مهد قرآن سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، رحمت‌اله سلمان‌ماهینی، معاونت امور استان‌های مؤسسه مهد قرآن از برگزاری محافل قرآنی در شعب و کانون‌های تحت پوشش این مؤسسه در سراسر کشور برای بزرگداشت سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای ادای دین به ساحت مقدس شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه سردار دل‌ها و فرمانده کم نظیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تلاوت جز‌ء‌خوانی قرآن، مرثیه‌سرایی، انجام سخنرانی و پویش تلاوت سوره الرحمن تا چهلمین روز شهادت از جمله برنامه‌های یادبود شهید سردار سلیمانی در مهدهای قرآن شهرستان خوی (آذربایجان غربی)، مینودشت استان گلستان، کانون 14 معصوم و بنت‌الهدی مهد استان تهران، کاشمر استان خراسان رضوی، بهشهر، نکا و ساری استان مازندران، بم و رفسنجان استان کرمان است.

همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه آمده است؛ مسعود اکبری، حافظ کل عضو مهد قرآن استان مرکزی، شهرستان اراک، موفق به دریافت مدرک تخصصی درجه یک حفظ قرآن در سیزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی به حافظان قرآن در سال ۱۳۹۸ شد.

وی با اشاره به شرایط سخت شرکت در این آزمون، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان باید علاوه بر تسلط به حفظ کل قرآن، مسلط به تفسیر، علوم قرآنی، مفاهیم و مفردات و نیز دارای 10 سال سابقه تدریس و تربیت حافظان باشند.

این گزارش حاکی است بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدرک درجه یک حفظ هم تراز دکتری است و تاکنون ۱۲ نفر در کشور موفق به دریافت این مدرک معتبر قرآنی شده‌اند که مسعود اکبری، دوازدهمین حافظ قرآن است که عنوان استاد حفظ را به خود اختصاص داده است. وی در هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر «ترنم وحی» سال ۱۳۹۵ موفق به دریافت مدرک کشوری حفظ کل قرآن از مؤسسه مهد قرآن شد.

یادآور می‌شود، مسعود اکبری، متولد ۱۳۶۶ دارای مدارک کارشناسی مهندس عمران نقشه‌برداری و کارشناسی ارشد مهندسی فتوگرامتری از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و حافظ کل عضو مهد قرآن شهرستان اراک استان مرکزی است. وی علاوه بر تحصیلات علمی مهندسی، محقق و پژوهشگر، متخصص و دارای مهارت در زبان‌های انگلیسی و عربی، استاد و داور در رشته‌های مختلف قرآنی است. نامبرده در مسابقات قرآنی طی سال‌های گذشته عناوین و رتبه‌های ممتاز را همواره کسب کرده‌ است.

انتهای پیام
captcha