آمریکا منتظر حملات بیشتر به منافعش در منطقه باشد
کد خبر: 3871527
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران:

آمریکا منتظر حملات بیشتر به منافعش در منطقه باشد

گروه بین‌الملل ــ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در نشست «افق معادلات قدرت در فراسوی نبرد محور مقاومت و آمریکا» اظهار کرد: آمریکا پس از ترور سردار قاسم سلیمانی همچنان باید منتظر حملات بیشتری به منافعش در خاورمیانه باشد.

آمریکا منتظر حملات بیشتر به منافعش در منطقه باشدبه گزارش ایکنا؛ بیستمین نشست تخصصی رسانه‌ای مرکز جمعیت دفاع از ملت فلسطین با عنوان «افق معادلات قدرت در فراسوی نبرد محور مقاومت و آمریکا» امروز، 24 دی ماه، با حضور ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران و انیس نقاش، استراتژیست ارشد لبنانی، در این مرکز برگزار شد.

ابوشریف در این نشست گفت: مردم به تاریخ و نقطه عطف‌هایی که در آن هست نگاه نمی‌کنند. برای مثال برخی عراقی‌ها، ایران را مسئول اتفاقاتی که در کشورشان می‌افتد می‌دانند،‌ در حالی که ایران به عراق حمله نکرد. در زمان حکومت صدام، وی به کویت حمله کرد و نیروهای ارتش کویت بر اثر این اقدام صدام نابود شدند.

وی ادامه داد: القاعده و داعش در مقایسه با گروه بِلَک‌واتر (ارتش خصوصی آمریکا که گفته می‌شود ترور سردار سلیمانی را به ترامپ پیشنهاد داده بود) ماهیت بهتری دارند؛ زیرا این گروه مرز اخلاقی ندارد و از طرف سران اسرائیل و افراد نادان مذهبی که در آمریکا هستند هدایت می‌شود.

به گفته ابوشریف، در گذشته طرح‌هایی برای مقابله با استعمار وجود داشت مانند ناسیونالیسم (ملی‌گرایی) یا پان‌عربیسم (اتحاد عرب‌ها فارغ از باورهای دینی) که جمال عبدالناصر (دومین رئیس‌جمهور مصر) طراح آن بود. اکنون طرح‌های واقعی‌تری برای مقابله با استعمار داریم. جمهوری اسلامی ایران با مؤلفه‌هایی که دارد شایسته رهبری امت اسلامی نه فقط در ایران، بلکه در همه سطوح دینی، سیاسی و ... است.

محور مقاومت غرب را دشمن می‌بیند

ابوشریف اظهار کرد: محور مقاومت،‌ غرب را به دید دشمن می‌بیند و نوک حمله غرب به سمت قدس است.

آمریکا منتظر حملات بیشتر به منافعش در منطقه باشد

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از زاویه قرآنی به قاسم سلیمانی نگاه کنیم، باید این شهید را مصداق بارز آیه «عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ: بندگانی از خود را بر ضدّ شما برمی‌انگیزیم که سخت پیکار جویند» دانست که در برابر طرح صهیونیست ایستاد و بنده خوبی برای خدا بود.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: اختلاف طرح کنونی و قدیم در حوزه مقاومت،‌ قابلیت اجرای بیشتر آن است. ایمان و اراده‌ای را که اکنون داریم رباید علیه نقاط ضعف دشمن به کار بگیریم. پژوهش‌ها از طرح شکست غرب در برابر محور مقاومت سخن می‌گویند. غرب در تحریم ایران موفق نبوده است. همچنین توطئه‌هایی را در اطراف ایران طراحی کرد، ولی در هیچ کدام پیروز نشد.

ابوشریف در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکلاتی که در سوریه به وجود آمد،‌ تهدیدی برای جهانیان بود، اما مقاومت در برابر آن ایستاد و آن را به فرصت تبدیل کرد و دشمن شکست خورد. در فلسطین نیز مقاومت، مشکلات را به فرصت تبدیل کرد و تهدیداتی را برای اسرائیل پدید آورد. در جنگ یمن نیز دشمن درصدد بود که با برنامه‌ریزی کلان و هزینه‌ بسیاری که کرده است،‌ این کشور را در سیطره خود درآورد، ولی در این کشور هم شکست خورد.

شهید سلیمانی؛ نمونه بارز مقاومت در منطقه

ناصر ابوشریف تأکید کرد: از این به بعد و پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، حملات بیشتری به منافع آمریکا در منطقه خواهد شد. سردار شهید قاسم سلیمانی نمونه بارز مقاومت در منطقه بود. استراتژی‌ها در برابر طرح غربی توسعه یافته است تا دشمن از منطقه بیرون رانده شود. پیروزی از آن ماست و طرح‌های غربی رو به زوال هستند.

انیس نقاش، مدیر مرکز مطالعات «امان» لبنان و استراتژیست ارشد لبنانی، نیز بیان کرد: اسرائیل از روز نخست زیر نظر انگلستان فعالیت می‌کرد و پس از اینکه دست به اشغال سرزمین‌ فلسطین زد، آمریکا متوجه آن شد و رژیم صهیونیستی برایش اهمیت پیدا کرد.

آمریکا منتظر حملات بیشتر به منافعش در منطقه باشد

وی ادامه داد: غرب کمک‌های بسیاری به اسرائیل کرده است. سخن محمد انورسادات، سومین رئیس‌‌جمهور مصر، با این مضمون که من نمی‌خواهم با آمریکا بجنگم،‌ نشان می‌دهد که اسرائیل و آمریکا با هم یکی هستند. (مصر اولین کشور عربی است که با اسرائیل سازش کرد و آن را به رسمیت شناخت). همچنین، ترور سردار سلیمانی برای آمریکایی‌ها بسیار مهم بود. در همین راستا رسانه‌های آمریکا نقدهای بسیاری را به ترامپ وارد کرده‌اند. این اتفاق تحولات بسیاری را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

نقاش گفت: حمایت از اسرائیل یکی از اهداف آمریکاست، اما این کشور در این راستا شکست خورده؛ زیرا لبنان به عنوان کوچک‌ترین کشور عربی با اسرائیل مبارزه و آن را از لبنان اخراج کرد، بدون اینکه شرط یا مذاکره‌ای در جریان این موضوع قرار بگیرد. فلسطین وقتی دید لبنان نتیجه گرفت، انتفاضه خود را از مبارزه با سنگ به مبارزه مسلحانه تغییر داد که این امر خطراتی را برای اسرائیل به وجود آورده است.

حضور آمریکا در عراق برای نفت است

نقاش به حضور آمریکا در عراق اشاره کرد و افزود: آمریکا با آمدن به عراق تلاش کرد تحولات استراتژیک را در منطقه ایجاد کند. از سویی نفت این کشور برای ایالات متحده حائز اهمیت بود،‌ زیرا کارشناسان به مسئولان آمریکایی گفته بودند که نفت شما طی چند سال آینده به پایان می‌رسد. پیشرفت‌هایی که اکنون در لبنان پدید آمده است،‌ تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود و موشک‌های نقطه‌زن و تونل‌های وسیع از جمله این پیشرفت‌هاست.

وی به واکنش آمریکا پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی اشاره و اظهار کرد: آمریکا اعلام کرد که ایران در هیچ جنگی پیروز نشده است؛ این به آن معنی است که با ما جنگ کنید و بیایید سر میز مذاکره بنشینیم.

آمریکا منتظر حملات بیشتر به منافعش در منطقه باشد

نقاش همچنین از آمار تلفات آمریکا در منطقه یاد و بیان کرد: 70 درصد تلفات ایالات متحده به کوشش نیروهای سپاه پاسداران انجام شده است. همچنین 800 نفر از نیروهای آمریکا در انفجار بمب‌هایی که کنار جاده جاسازی شده‌، کشته شده‌اند.

وی همچنین به پهپاد آمریکایی که چندی پیش در جنوب ایران منهدم شد، اشاره کرد و ادامه داد: این هواپیمای بی‌سرنشین در حکم اتاق عملیات و بسیار مجهز بود که ایران توانست آن را منهدم کند. این موضوع اثرات بسیار ناگواری را در پنتاگون بر جا گذاشت.

نقاش حمله ایران به عین‌الاسد را، که دورترین پادگان آمریکا در عراق است، اقدامی بزرگ برشمرد و گفت: این حمله نشان داد که ایران قادر است دورترین نقاط را مورد اصابت موشک‌هایش قرار دهد. این پادگان، بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق است که آماده‌باش نیروها در آنجا دست‌کم  به 10 برابر سایر پایگاه‌ها می‌رسد،. با این حال آمریکایی‌ها نتوانستند حتی یک موشک را منهدم کنند.

گزارش تصویری برنامه را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha