رأی‌گیری در پارلمان آمریکا برای استیضاح ترامپ
کد خبر: 3871734
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

رأی‌گیری در پارلمان آمریکا برای استیضاح ترامپ

گروه بین‌الملل ــ مجلس نمایندگان آمریکا، امروز، 25 دی، به منظور استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده رأی‌گیری می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «افق»، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای درباره رأی‌گیری امروز گفته ‌است: مردم آمریکا سزاوار حقیقت هستند و طبق قانون اساسی خواستار اجرای استیضاح وی هستیم.

در صورت ارائه رأی مثبت نمایندگان به این موضوع، مدیران مجلس نمایندگان پیاده به سنا خواهند رفت و رسماً مفاد طرح استیضاح را به سنا تحویل می‌دهند تا در این مجلس قرائت شود.

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه سنا، روز سه‌شنبه با سناتورهای جمهوری‌خواه جلسه‌ای محرمانه برگزار کرد تا مقررات اصلی جلسات استیضاح را تعیین کند.

ماه گذشته نیز مجلس نمایندگان آمریکا جلسات متعددی را برای بررسی زمینه‌های استیضاح ترامپ برگزار کرد و در نهایت خواستار محاکمه و استیضاح وی در سنا شد.

ترامپ به سواستفاده از قدرت و جلوگیری از انجام وظیفه کنگره و همینطور اعمال فشار بر دولت اوکراین به دلیل مقاصد شخصی متهم است. وی اعمال فشار بر اوکراین برای تحقیق قضایی درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی احتمالی خود را رد کرده ‌است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌ است که ترجیح می‌دهد صرفاً اتهاماتی که به وی وارد نیست اعلام شود تا اینکه به یک پرونده جعلی مشروعیت ببخشد.

با وجود این، سناتور روی بلانت که بخشی از شاخه رهبری سناست، روز دوشنبه گفته که جمهوری‌خواهان برای غیرمرتبط دانستن یکباره اتهامات رأی لازم را ندارند.

یکی از بزرگترین اختلافات میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، موضوع حضور شاهدان در جلسات محاکمه است.

دو سناتور جمهوری‌خواه روز گذشته گفتند که براساس طرح سنا در انجام محاکمه، حضور شاهدان و ارائه مدارک تازه،‌ نیاز به گرفتن رأی است.

یادآور می‌شود، برای رأی مثبت به حضور یک شاهد یا ارائه مدرک تازه به سنا، فقط 51 رأی لازم است. به این ترتیب برای حضور شاهدان مورد نظر دموکرات‌ها، حمایت دست‌کم چهار جمهوری‌خواه لازم است.

انتهای پیام
captcha